probleem met verzorgpony

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

S_anDraa

probleem met verzorgpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 21:22

ik heb een probleempje met m'n verzorgpony winsor. hij is nu 1 jaar en paar maanden maar heeeeel schrikkerig. hij staat er ff voor gezelschap daar maar ik kan geen band met hem krijgen,want hij is voor dat hij bij ons kwam heel hard geslagen en die zweep brak zelfs zo hard Huilen . wij denken dat het op z'n hooft was omdat wij niet zo heel erg aan z'n hooft mogen komen Verdrietig . het is nu wel wat beter dan toe hij in het begin kwam Lachen, maar heel erg is het niet opgeschoten. ik kan hem wel gwn poetsen maar geen hoeven uitkrabben en aan z'n buik kunnen we niet komen. ik hoop dat jullie tips hebben ik hoor het wel;).

groetjes sandra

amazone77

Re: probleem met verzorgpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 21:28

dit gaat je heel veel tijd en heel veel geduld kosten,aar geloof me als ik zeg dat het dan wel goed zal komen,probeer zo veel mogelijk met hem bezig te zijn en doe alles met rust en belijd,met poetsen bv heel voorzichtig steeds een stukje verder gaan naar zijn buik,als hij in paniek schiet dan ben je al net te ver gegaan dus zoek rustig de grenzen op.maar doe niks overhaast want dan kan je weer op nieuw beginnen,laat de hoeven heel even wat ze zijn,als hij jou straks vertrouwd,dan komt ook dat wel goed. heel veel succes.

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 21:30

Gewoon met vertrouwen met hem omgaan, en heel veel tijd en energie erin stoppen! voor de rest sluit ik me bij amazone77 aan !! goeie tips

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 23:02

Inderdaad, heel, maar dan ook heel veel tijd in stoppen zoals Amazone ook al zegt.

_Amy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 10:34

Dat kost idd veel tijd...
Geef hem ook zn tijd om aan jou te wennen en na een tijdje zal hij je vanzelf gaan vertrouwen,
geduld is n schoone zaak Tong uitsteken

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 10:46

S_anDraa schreef:
ik heb een probleempje met m'n verzorgpony winsor. hij is nu 1 jaar en paar maanden maar heeeeel schrikkerig. hij staat er ff voor gezelschap daar maar ik kan geen band met hem krijgen,want hij is voor dat hij bij ons kwam heel hard geslagen en die zweep brak zelfs zo hard Huilen . wij denken dat het op z'n hooft was omdat wij niet zo heel erg aan z'n hooft mogen komen Verdrietig . het is nu wel wat beter dan toe hij in het begin kwam Lachen, maar heel erg is het niet opgeschoten. ik kan hem wel gwn poetsen maar geen hoeven uitkrabben en aan z'n buik kunnen we niet komen. ik hoop dat jullie tips hebben ik hoor het wel;).

groetjes sandra

Heb je gezien dat hij zo geslagen is dat een zweep brak dan?
Omdat je DENKT dat het op zijn hoofd was omdat hij kopschuw is?

Misschien is je verzorgpony gewoon weinig in handen geweest en moet hij erg wennen aan mensen en aanraken. Niet elk paard wordt mensmak geboren en de pony is nog erg jong.
Met rust en geduld en vasthoudendheid (niet opgeven) moet het in de loop der tijd beter gaan.
Aanraken moet leuk worden en mensen moeten interessant worden.
Succes...

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 10:53

spirit was op die leeftijd ook kopschuw en schuw voor vreemde mensen, maar niet omdat hij geslagen was.
Veel spelen, vertrouwen opbouwen en niks te vroeg vragen, het komt vanzelf wel.

S_anDraa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 17:09

nee we hebben niet gezien dat hij is geslagen maar dat weten wel wel want , dat zeg de eigenaar zelf dus maar wel heel erg bedankt voor de tips. hebben jullie er nog meer

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 17:14

S_anDraa schreef:
nee we hebben niet gezien dat hij is geslagen maar dat weten wel wel want , dat zeg de eigenaar zelf dus maar wel heel erg bedankt voor de tips. hebben jullie er nog meer

dus de eigenaar vertelt tegen jullie dat hij zijn pony heeft geslagen, zelfs zo hard dat de zweep brak....? Verward beetje raar..

maar goed. zoals ze hier boven ook al zeggen heel veel gedult!!!! probeer hem lekker aan je te laten wennen en hem niks te laten doen, ga bijv. gewoon eens in de wei zitten en wacht net zo lang tot hij na jou komt.

S_anDraa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 17:20

nee hij stond op z'n pesionstal. de baas zelf niet Gaaaap nee zal ze zelf nooit doen. maar wij weten het voor de rest ook niet hoor hoe het is gegaan. maar wel bedankt voor alle tips. Knipoog heb er heel veel aan.