Na de geboorte van ons zoontje heb ik ervoor gekozen om mijn eigen wei op te geven en een van onze paarden bij mij schoonzus in de wei te zetten en de ander[haffie]in pension te zetten.
Nu hebben we al flinke pech gehad, we zijn nu een maand verder en ik ben nu al voor de 2de keer verhuisd
Op de eerste stal dacht ik dat het super zou worden, zeer leuke mensen en dagelijks hele dag weidegang,, alleen daar werd niks van waar gemaakt, hij kwam er amper 2 uur per dag uit
en daar owrd hij flink omgelukkig van,Dus ondanks dat ik het kwa mensen erg naar mijn zin had ben ik opzoek gegaan naar een andere stal.
Toen kwam ik uit in Duitsland, net 5 minuten bij mij vandaan, op een stal waar zelfverzorging is en algehele dag weidegang, super toch!
Ik heb met de beheerder geregeld dat mijn paard bij zijn 2 paarden kwam en dan in de ochtend doet hij ze voeren en samen buiten zetten zodat ik maar 1x per dag hoed te komen, omdat het voor mij met de kleine niet meer haalbaar is om 2x te komen.
Nu hebben we hem vandaag gehaald en laten snuffelen aan zijn nieuwe weide maatjes en toen erbij gezet.
Nou flinke ruzie, die van mij doet niks maar die andere wel.
Met 2 man achter hem aan, in de hoek en bijten en schoppen, na n uur was t over, toen stonden ze redelijk rustig te grazen dus ik dacht dat zit wel goed.
We zijn naar huis gagaan en vervolgens 2 uur later terug gekomen en toen werd me verteld dat ik hem maar eens moest bekijken want hij was flink gebeten en geslagen, ik brullen
natuurlijk.De beet viel wel mee maar hij had n lekkere snee over zijn bil van boven naar onder, niet heel erg diep, hij was kletsnat van de stress en doodsbang voor alle paarden waar hij langs moest.
Ze hadden die 2 andere er toen direct uitgehaald.
Wat moet ik nu, het nog een dag aan kijken om ze de kans te geven om de rangorde uit te vechten of gewoon niet doen en kijken of er een andere oplossing is?
Wie heeft hier ervaring mee, ik ben niet anders gewnd dan dat Wodan overal bij kan want aan hem ligt het niet.
Hij bijt of schopt ook niet terug, wat zouden jullie doen?
Groetjes Loes
oeps sorry
maar dat is nu ook helemaal goed hoor! hij moet nog steeds af en toe op zn tellen passen maar het gaat opzich prima.. ik leest dat het dus al wat beter gaat maar het komt uiteindelijk vast wel goed!