Vrijspringen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maddox__

Vrijspringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 11:06

Ik vroeg me al een tijdje af ,
Met hoe oud zouden jullie een paard voor het eerst laten vrijspringen?
Mijn jaarling springt wel eens over de toutjes van de omheining heen (die zijn nog aardig hoog ook ) omdat hij dan naar de andere wil (dus niet meteen vreemd gaan denken *LOL* , maar ik vind het toch te gevaarlijk om hem zo jong al te laten vrijspringen, Wat is jullie mening hierover?

Ufsan

Re: Vrijspringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 16:07

Volgens mij kan het geen kwaat om je paard, spelender wijs, eens over een kruisje te laten springen.
Doe dit wel gelijk op de goed manier, dus zorg dat het paard er niet langs kan lopen, want als ze dat eenmaal leren...
Gewoon leuk doen, goed belonen als ie het doet en niet te hoog zetten.

Maddox__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 16:10

Nee en daar was ik ook al telkens over aan het na denken, ik heb hem wel al kennis laten maken met drie balkjes op de grond vond hij helemaal leuk , en daarna ook gewoon eentje en daar sprong hij ook als een gek over heen.
hebben nog meer mensen hen mening?

yvet1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 14:38

Kijken wat ie zelf leuk vind en niet al te ver en hoog gaan. Hij moet er natuurlijk wel lol in hebben want als jehem gaat dwingen met een zweep kan je hier later spijt van krijgen

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 14:39

Ben je niet bang dat door juist met hem te gaan vrij springen hij nog makkelijker over de draad heen springt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 14:43

met de 3 jaar, niet eerder.
alles is nog helemaal niet uitgegroeid

Maddox__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 16:24

Dav schreef:
Ben je niet bang dat door juist met hem te gaan vrij springen hij nog makkelijker over de draad heen springt?

Ja dat is natuurlijk mijn vraag.. Dat zou ik dus ook echt niet weten en daarom heb ik zoiets van met hoeveel jaar is het verstandig, maar als hij 3 jaar is en dan nog over de toutjes heen springt.. En je gaat laten vrijspringen dan blijft het lijkt mij precies het zelfde toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 16:25

dat probleem los je op om hem samen met de andere te zetten (iets wat je nu al moet doen)

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 16:28

Maddox__ schreef:
Dav schreef:

Ja dat is natuurlijk mijn vraag.. Dat zou ik dus ook echt niet weten en daarom heb ik zoiets van met hoeveel jaar is het verstandig, maar als hij 3 jaar is en dan nog over de toutjes heen springt.. En je gaat laten vrijspringen dan blijft het lijkt mij precies het zelfde toch?

Als je je paard met 1 jaar al laat springen belast je hem veel te zwaar omdat ie zoals runningkawa al zegt nog helemaal niet uitgegroeid is. Ook train je hem in zijn springtechniek zodat ie nog hoger kan springen en je oplaatst het draad op 2 meter moet zetten omdat ie er overheen gaat.

Maddox__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 16:29

runningkawa schreef:
dat probleem los je op om hem samen met de andere te zetten (iets wat je nu al moet doen)

Hij staat ook samen met een ander leeftijdsgenootje, Hij heeft een half jaar in de opfok gestaan , ik ben 2 weken op vakantie gegaan en hij zou losgegooid worden omdat ie dat nodig heeft. maar dat is een week niet gebeurt..

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 17:29

-> OPG

maaike_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 14:13

I dont know.

Maar ik zou het niet doen, omdat hij/zij nog niet is uitgegroeid enzo.
maar dat is je eigen beslissing Vingers aflikken

xmaddyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:18

over een laag sprongetje heen springen heeft volgens mij niet zoveel invloed op de groei... maar natuurlijk dan niet elke week/maand...

ItsMeGaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 17:58

zo jong een kruisje een keertje onder het spelen ofzo is niet erg vind ik maar als je zerieus wilt gaan springen moeten ze cekers 5 zijn vind ik en dan nog geen meters snap je?:p:o