Paard Bijten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pearly12

Paard Bijten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 09:39

Mijn paardje bijt altijd als ik haar zadel op doe of haar aansingel... waarom doet ze dat?

Pearly12

Re: Paard Bijten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 09:44

Weet niemand dat?

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 09:45

misschien wel omdat het zadel niet goed ligt en je haar pijn doet als je het erop legt en aansingelt op die manier wil ze je laten merken dat ze pijn heeft

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 09:46

Waarschijnlijk doet ze dat omdat ze eens een keer te hard aangesingeld is. Met aansingelen moet je heel voorzichtig zijn, trek zelf maar eens een riem meteen heel strak om je buik. Word je ook chago van Nagelbijten / Gniffelen Probeer haar gewoon gerust te stellen en singel gaatje voor gaatje aan.

Pearly12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 09:47

maar ik leg hem er altijd goed op en singel ik haar gewoon aan dan bijt ze elke keer en dat is ook zo als ik haar bit in doe...

Pearly12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 09:50

Miss_Montana schreef:
Waarschijnlijk doet ze dat omdat ze eens een keer te hard aangesingeld is. Met aansingelen moet je heel voorzichtig zijn, trek zelf maar eens een riem meteen heel strak om je buik. Word je ook chago van Nagelbijten / Gniffelen Probeer haar gewoon gerust te stellen en singel gaatje voor gaatje aan.

ohjah das waar:P ze was vroeger ook zo omdat eens een keer iemand haar te hard of verkeert heeft aangesingeld:P

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 09:51

Dan vind ze het dus niet fijn om opgezadeld te worden. Misschien doet het haar pijn, of misschien vind ze het gewoon niet leuk. Misschien heeft ze geen zin om te rijden, en daarom ook het zadel niet op wilt?

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 09:52

Misschien leg je het zadel te hard op haar rug? Bij ons op de manege hebben we kleine/wat jongere vrijwilligers en ik heb wel eens gezien als hun een van de paarden opzadelen dat ze soms het zadel er bijna op gooien, omdat ze gewoon te klein zijn. Weet niet hoe dat bij jou zit, maar het kan wel iets zijn waar een paard ook niet blij van wordt als dat telkens gebeurd.. Heeft je paard ook niets op de rug ofzo? Een wondje of wat dan ook?
Maar het kan ook zijn dat ze geen zin heeft natuurlijk en dat ze zo probeert om eronder uit te komen Clown

Pearly12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 09:54

oke ik zal wel kijken of deze dingen allemala wel werken;) dankjewel allemaal;)

poiuytreem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 12:12

past het zadel? wanneer is er voor het laatst een deskundige bij geweest om te kijken of het zadel op zijn rug past?

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 13:03

Hallo inge,

Parel is gewoon te vaak te hard aangesingeld.
Je weet vast wel bij wie dat gebeurde? juist waar ze eerst stond. die kinderen konden niet rijden.
daarom is ze daar zo gevoelig. ze wil niet dat het nog eens gebeurd.

het zadel ligt verder goed Knipoog dat heb ik nog met het concours nagekeken!
xx

bruja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 16:47

als alles met het zadel enzo goed is, dan kun je gaan proberen om het zadel een leuk ding te maken, misschien houdt ze er dan mee op. leg het zadel erop (zonder aansingelen bijv.) en geef iets lekkers. en herhaal dit heeel vaak. en dan met aansingelen. en zo steeds verder. dan associeert ze het zadel met leuke dingen (met iets lekkers of een knuffel) ipv met pijn en ongenoegen. succes!

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 19:53

het paardje is al 28 jaar, ik denk niet dat het na 28 jaar nog kan veranderen. dit heeft ze altijd gedaan. dit is gecorrigeerd, maar het blijft naar. dit is iets waar ze niet van houd.

als jij geen spruitjes lust, betekend het niet dat het met appelmoes wel lekker is..

dit paardje moet gewoon aangesingeld worden. gaatje voor gaatje en niet ineens 5 gaten..

verder is hier geen probleem aanwezig..