Spanning wegnemen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pikeur

Spanning wegnemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-08 14:30

Hey.

Ik zat gisteren animal planet te kijken, en daar hadden ze bij zo'n dierenbeschermingsprogramma iets ook een paard opgevangen.
De man ging het paard rijden om te kijken of het dier geschikt was voor herplaatsing, maar het paard bokte en schudde met z'n hoofd enzo.

Die man zei toen dus dat hij steigerde vanuit zijn schouder ofzo, en zo gevoelig was op het bit omdat hij geen druk achter zijn oren accepteerde. Dus die man stapt zo af, en pakt het voorbeen van het paard, om deze even een paar keer op te tillen en even te bewegen enzo.
Ook pakte hij het hoofd van dat paard vast, om deze even een paar keer heen en weer te halen.
Hij zei dat 'ie dat deed om spanning weg te nemen ofzo.

Het zag er echt heel vaag uit, maar toen die man weer op het paard stapte was er ook echt niks meer aan de hand Verward Later ging er ook een meisje op, en ook daarbij was het paard gewoon braaf.

Weet iemand hier eigenlijk meer vanaf? Ik vond het er echt heel gaaf uit zien, en het werkte ook echt. Omdat je bij zo'n kort stukje erg weinig over de achtergrond enzo weet, was ik gewoon erg benieuwd naar meer informatie.

even voor de duidelijkheid, nu niet denken dat ik zelf aan mn pony ga lopen trekken en slepen omdat ik denk dat het dan nut gaat hebben, gewoon omdat ik het wel apart vond om te zien en graag meer wil weten hierover.

friendly

Re: Spanning wegnemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 14:32

Ik ben hier ook reuze nieuwschierig naar...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 14:34

Wat grappig! Jammer dat ik deze aflevering niet gezien heb. Zou het wel interessant hebben gevonden!

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 14:35

mm klinkt heel appart,maar blijkbaar werkt t wel.
ben hier wel benieuwd naar

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-08 22:59

friendly schreef:
Ik ben hier ook reuze nieuwschierig naar...

Nog gefeliciteerd, deze laatste minuut van je verjaardag Knipoog

Miss_Montana schreef:
Wat grappig! Jammer dat ik deze aflevering niet gezien heb. Zou het wel interessant hebben gevonden!

Ja, het leek mij ook intressant dus daarom vind ik het wel jammer dat er niet lang op doorgegaan was
Ik begrijp wel dat het wat kan schelen als de fysio (of heet dat niet zo bij paarden Nagelbijten / Gniffelen ) even langskomt, maar dit was gewoon even één tel pootjes strekken en even zorgen dat hij aan de bovenkant van het hoofd van het paard mocht komen en het was gewoon over Nagelbijten / Gniffelen

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 14:02

Haha dank je, je bent de eerste en de enigste die het opgemerkt is! Leuk dat je me nog ff feliciteerde. Knipoog

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 14:49

Uhm,.... nieuwsgierig !!!!

Is er een filmpje te zien ergens... ?

(nog van harte)

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 02:09

Helaas, ik kan geen filmpje vinden Scheve mond
Was wel een stuk duidelijker geweest als ik dr wel eentje had
Ik ga morgen wel weer even verder zoeken

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 07:02

Het klinkt me een beetje te "losjes" voor osteopathie, maar je kunt, zeker bij het hoofd, met heel beperkte bewegingen wel heel veel spanning bij het paard wegnemen. Maar je gemiddelde osteopaat zal niet direct weer opstappen, maar het lijf wat tijd geven om zich aan te passen. Uit je omschrijving kan ik niet voldoende beeld vormen van wat er precies gebeurde.
Vreemd verhaal.

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 18:16

Ik heb het filmpje wel gezien, en de man was niet zomaar iemand volgens mij maar iemand met een opleiding osteopathie oid.
Het paard hupste/bokte vanuit z'n schouder - zo rond (4 benen een stukje van de grond).
Het was waarschijnlijk voor de film even een quick-fix. Ik denk dat als je met plezier op het diertje zou willen blijven rijden de oorzaak van de spanning en vasthoudendheid belangrijk is om te achterhalen en gericht aan te werken.