Okee, ik zal eerst de situatie even uitleggen.
Bij mij op stal word momenteel een 9-jarig paardje ingereden door twee meisjes van 12.
Het is een welshje, en een heel leuk beestje om te zien maar..
bij het uit de wei halen begint het al.. Het beestje "wil niet mee" en dus 'rammen' ze dr maar op los.
Vervolgens staat het eindelijk vast op de wasplaats, maar begint het onwijs hard te hinniken "Pets" dat mag niet
. Na veel moeite hebben ze het zadel erop gelegd [op maat gemaakt, met al een dik dekje, maar nee voor de mooi-igheid (hoe schrijf je dat?) moet er natuurlijk ook nog een bontje tussen.. 't arme beest
]Vervolgens het hoofdstel, dan lopen ze eerst naar een stal, waar ze vervolgens 20 minuten bezig zijn het beest het hoofdstel in te krijgen om vervolgens trots de binnenbak in te lopen.
Dan gaat het ene meisje (wat overigens veel te lang is, benen zitten zo ongeveer bij de knieën) erop zitten en beginnen ze te rijden [wat ze wel goed doen, behalve elke hinnik is een klabbeng]
Daar zijn ze nu zo'n 4 weken mee bezig..
en dan zetten ze het arme beest een hindernis van 60 centimeter voor dr neusje..
Ligt het dan echt aan mij? of zijn ze ietwat eeh..
onvoorzichtig en onproffesioneel bezig?
Moet ik er wat van zeggen? Ik ben namelijk niet zo iemand die snel commentaar durft te geven, vooral omdat ik het ze absoluut niet nadoe, maar ik vind dit toch niet echt een correcte behandeling..
"

. Voor het diertje is het inderdaad sneu..