Ga binnekort waarschijnlijk mijn verzorg pony over kopen!!
Bn natuurlijk supper blij
!(hij is een newforest/appaloussa, ruin van ong 1.45m hoog & 4 jaar oud
)Ik en mijn vriendin rijden hem nu een half jaartje.
in dat half jaar leert hij al snel...Toen hij kwam kon hij alleen aan de longeerlijn (wel met iemand erop) stappen en mini stukjes draven met lange teugels en was bang voor veel dingen
.Nu Kan hij alle gangen & mooie uitgestrekte gangen. veder kan hij super goed springen. aan de teugel vind hij nog moeilijk en wijgerd hij nog wel is mee. Maar het gaat verder supper goed.
verder is hij bijna nergens meer bang voor behalve voor water (spuiten) & spray (bijv. antie klit voor de manen.) als je dit eerst op een spons doet vind hij het prima.
Het duurde wel een tijdje voordat ik en mijn vriendin een goede band met de pony hadden & we konden zijn karakter niet echt plaatsen (hij was gewoon apart). maar na een tijdje ging dat een stuk beter & vertrouwde hij ons volledig en hij heeft een supper karakter hij is wel een geval apart maar dat maakt hem weer Uniek
. we willen wel graag wedstrijden gaan rijden maar hoe moet je daar mee beginnen? wij dachten misschien kunnen we beter eerst op een manege een wedstrijd rijden?
& hoe ver zijn jullie met jullie 3 of 4 jarige paarden/ponys met dressuur/springen & vertrouwen winnen.
En is er ook iemand van jullie die een paardje heeft die bang is voor water sproeien en wat deden jullie daar tegen.
iemand tips?
... Enige nadeel is dat hij snel in paniek raakt als hij iets niet snapt, maar daar is hij nog jong voor, dast mag ie nog, komt vanzelf wel goed. Op het gebied van springen komen we op het moment nog niet verder dan balkjes draven en wat vrijspringen, hooguit 60 centimeter. Onder de man springen gaan we niet doen tot dat hij minstens een jaar goed onder het zadel is, ik wil daar niet te snel mee beginnen in verband met hoge kans op latere problemen, ben heel zuinig op mijn paardje.
. Het beste om je paard daar overheen te helpen is gewoon iemand je paard in de hand geven en gewoon afspuiten die boel, hij went er vanzelf wel aan.