. Het betreft een E merrie van 17 jaar, in bijzonder slechte conditie. De veearts kan niets vinden.
Dit paard heeft pseudo narcolepsie, dwz dat haar conditie zo slecht is dat ze niet meer gaat liggen en kort gezegd gewoon letterlijk omvalt van de slaap.
Maar goed dat is bekend en is mijn vraag ook niet.
Er is mij wel iets heel merkwaardigs opgevallen dat ik nog nooit bij een ander paard heb gezien en ik loop toch ook al weer ruim 40 jaar mee in de paarden
. Ze staat dagelijks meerdere malen op de wei met de oortjes erop en hals omhoog in de verte te kijken. Uiteraard heb ik gekeken wat er te zien is...niets, helemaal niets. En zo staat ze dus meermalen per dag zeker een uur lang (!!!) in de verte te kijken met de oortjes er scherp op en haar hoofd omhoog. Als er bv iemand aan komt kijkt ze wel duidelijk even daarnaar om vervolgens weer zeer geinteresseerd in de verte te staren. Ze is dus niet zo apatisch dat ze niets waarneemt. Ze blijft ook echt de hele tijd dat ze staat te kijken op exact dezelfde plek staan en veroert geen vin.
Wie herkent dit gedrag?
Nog even wat aanvullende info. Het is een paard dat in de omgang met mensen en andere paarden een zeer apatisch gedag vertoont. Ze komt wel naar je toe, maar maakt verder geen enkel contact.
)
Gisteren nadat ik een bosritje had gemaakt met haar ging ze ook weer zo staan en ze lijkt haar omgeving dan even helemaal te vergeten o.i.d. Als je dan haar naam roept of haar even aait dan is ze weer 'terug', maar soms duurt dat ook even. Waarom ze het doet weet ik niet, misschien is het gewoon een beetje een dromerig beest