rustgevende kruiden misschien

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

rustgevende kruiden misschien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 11:12

Ik heb een jaar niet gereden maar dat is het probleem niet,ik wil het weer gaan oppakken.Maar nu staan er veel paarden bij hem in de wei waaronder een pony,ze vinden elkaar erg leuk en staan altijd samen.Hij is zo,n erge plakker dat we niet meer dan 100 meter bij de wei vandaan kunnen gaan.Dan wil hij terug en begint druk te doen en gaat draaien en zo,we kunnen dan steeds een paar meter door lopen maar verder lopen gaat niet.We lopen nu steeds met hem bij de wei vandaan om hem weer aan het rijden te laten wennen,maar ver komen we niet.Het druk worden op het punt dat hij terug wil is nu het grootste probleem,dus dacht ik aan bv kruiden die hem rust geven.Ik weet dat als we eenmaal een paar keer goed buiten hebben gereden, dat het dan steeds goed blijft gaan.Iemand ervaring met iets rustgevends?

Ninx

Re: rustgevende kruiden misschien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 11:14

Het schijnt dat rescue remedy van Bach bloesems goed helpt...
Kun je bij de meeste reformzaken, en nu ook bij ruiterwinkels kopen.
Heb het zelf nooit geprobeerd, maar misschien reageren er mensen die het wel hebben geprobeerd?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 11:19

Dat spul ken ik inderdaad en het werkt ook snel,dat ga ik proberen ik had daar geen erg in.Ik doe het dan gewoon op een boterham.

Mar_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 19:39

Ik heb een keer kalmeringskruiden gebruikt van drechtsdreden of zoiets.Dit gaf ik voor het nieuwjaar voor het vuurwerk.Het probleem was dat het bij mijn paard dus precies andersom werkte.Hij werd er helemaal knetter van.Dit ik samen met een vriendin van mij gegeven en haar paarden werden er ook helemaal knetter van.Dus voor mij geen kalmeringskruiden meer.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 19:48

ik denk niet dat dat het tovermiddel is waar je op hoopt, ga met hem aan de slag onder begeleiding van een instructrice die je daarbij helpt en aanwijzingen geeft, als je niet helemaal weet hoe je dit moet aanpakken levert t jullie beide alleen maar frustraties op. Het kan snel gaan maar dan moet je wel weten hoe.
Verder is de binding met ander paarden van mijn merrie ook veel sterker als ik een tijd niets met haar heb gedaan, wanneer ik dagelijks of meerdere x per week wat met haar doe is er niets aan de hand. Zoek iemand die je helpt om het weer op te pakken, want als het niet lekker gaat dan haak je misschien af en dat is niet wat je nu wilt. Succes.