[Nieuw_artikel] pony 4 jaar

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

HorseyGirll

[Nieuw_artikel] pony 4 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 12:35

hallo ik ben chantal
ik heb een verzorgpaard van 4 jaar,
ik probeer haar overal te aaien maar dan gooit ze de
oren plat in de nek en wil ook happen..
ik kan alleen bij het hoofd en bij de hals aan de rechter kant kan ik
tot aan de schoft maar aan de linker kant niet

Dus mijn vraag is hoe moet ik hier mee te werk gaan

Groetjes van chantal

Daihyo

Re: [Nieuw_artikel] pony 4 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 09:33

Moderatoropmerking:
Dit topic heeft niets met de Wiki te maken. Deze vragen kun je stellen op bijvoorbeeld het tabblad Informatief. Wikizaken is alleen bedoeld voor alle vragen over de Bokt Wiki. Je kunt vragen stellen over aanpassingen aan artikelen in de Bokt Wiki, een onderwerp voor een artikel voordragen of een zelfgeschreven artikel plaatsen voor opmerkingen of plaatsing in de Bokt Wiki.

Ik verplaats je topic naar OMG.

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 21:37

als het probleem gebonden zit aan elkel een zijde , dit ik sterk te denken aan iets medisch??

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 10:23

Idd eerst even kijken of er niks mis is met je paard.

Heeft je paard wel genoeg vertrouwen in jou?

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 11:58

gebrek aan vertrouwen. Niet toch doorgaan, maar haar daar kroelen waar ze het fijn vind, vertrouwen opbouwen en het kroelen langzaam opbouwen. Steeds als je merkt dat ze op een bepaalde plek niet graag aangeraakt wordt, weer kroelend terug naar de ' veilige' plek en dan weer een beetje proberen, maar steeds rekening houden met haar reacties. Als ze merkt dat je rekening houdt met haar, groeit het vertrouwen. Niet als je perse toch daar wil aanraken waar ze het (nog) niet wil hebben. Dat ze aan een kant meer verdraagt dan aan de andere kant, wil niet zeggen dat het medisch is, maar kan gewoon met persoonlijke voorkeur te maken hebben. Toen we onze draversmerrie pas hadden, liet ze zich ook alleen op de hals/schouder aanraken en was ze ook aan 1 kant veel defensiever dan aan de andere kant. Door langzaam vertrouwen op te bouwen is dat helemaal verdwenen en kun je haar nu overal zonder enig probleem aanraken, borstelen, kroelen... noem maar op. Maar bij sommige paarden heeft dit best veel tijd nodig. Neem die tijd. Daar heb je de rest van de tijd met dit paard plezier van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 12:01

Heb ik ook last van gehad. Heb het op bijna precies dezelfde manier gedaan als liljebo, denk dat dat het beste werkt. succes;)

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 12:01

Zoals hierboven staat. Hoe lang verzorg je dit paard al?
Je zou ook kunnen vragen bij de eigenaar wat hij/zij er vantevoren mee gedaan heeft, zodat je een idee hebt van wat het paard al gewend is.

Als het paard echt agressief wordt, ga dan ajb niet zelf verder, maar haal er iemand bij die meer natuurlijk overwicht heeft (meestal groter en sterker, en misschien meer ervaring). Dat is veel beter voor het paard dan, en een heel stuk veiliger voor jou Knipoog