Ineens heb je een "rij" dip.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Magica

Ineens heb je een "rij" dip.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 11:31

Hebben jullie dat ook weleens? Dat je een dipje hebt met rijden? Ik momenteel wel Verdrietig
Het ging de afgelopen 3 weken ineens heel erg goed; ze luisterde goed naar mijn been en ze maakte de figuren al veel beter met meer stelling enzovoort. Nu ben ik maandag van haar afgevallen (waarschijnlijk doordat ze hengstig was en heel druk was) en nu de afgelopen 2 keren gaat het rijden ineens helemaal niet zo goed meer. Ze luisterd ook niet zo goed naar mijn been en ze is erg lui. Waarschijnlijk hebben we allebei gewoon een dipje momenteel maar het is wel vervelend hoor. Zijn er hier meer mensen die dit herkennen? En misschien mensen met tips?

Angelaa2

Re: Ineens heb je een "rij" dip.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 11:32

Ik heb ook wel eens dat ik er helemaal doorheen zat, maar gewoon door rijden en dan was het meestal wel over, ook omdat mijn vzpaardje zo'n knuffelpaard is Clown
Sinds ik les heb heb ik eigelijk niet meer zoveel last ervan, omdat ik dan zelf goed door oefen met oefeningen enzo.

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 11:35

Ik heb 1x in de week privé les en door de weeks rij ik 1 of 2 keer extra. Ik probeer het werk wel op te pakken maar het gaat gewoon niet zoals voorheen. Terwijl we net ineens vooruitgang aan het boeken waren . . . ach ja misschien ligt het ook wel aan dat ze hengstig is geweest of misschien nog steeds is? Of het ligt aan mij?

Lilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 11:15

Misschien door de val toch wat angstiger geworden en rij je minder daadkrachtig dan ervoor. Als oplossing kun je andere (betrouwbare paarden rijen) of vaker lessen om het goede gevoel terug te krijgen

Mijn dipjes worden steeds minder diep:D

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 11:17

Haha herkenbaar
De ene keer gaat het super de volgende keer wil je je paard wel wegdoen Tong uitsteken
Gewoon doorgaan zoals je altijd al deed Knipoog en lessen kan ook helpen.
Laatst bijgewerkt door Miss_m op 01-07-08 11:17, in het totaal 1 keer bewerkt

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 11:17

Jep ik herken het. Alleen heb ik het op dit moment dat ik me niet opgepakt krijg om te gaan rijden. Heb wel prive-les om de week en de les vind ik leuk maar krijg me er soms niet toe gezet om goed te oefenen.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 11:18

Ja dat heb ik ook wel..
Als ik mezelf geen skup geef kan ik zo een week niet gaan.. Gelukkig staat mn paardje 24/7 buiten met goed toezicht, dus ik hoef niet elke dag heen.. Maar ik heb met mezelf afgesproken dat ik maximaal 2 dagen per week niet heen ga, en meestal als ik er ben dan is het ook wel weer leuk..
en als ik dan nog geen zin heb ga ik gewoon een rondje met dr wandelen ofzo..

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 11:25

Ja hij staat aan huis dus ik zie hem wel elke dag. Het is alleen echt dat ik moet zeggen dat ik echt moet rijden of longeren.

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 11:29

Iedereen heeft dipjes, je hebt namelijk te maken met levende wezens. en soms heb jij of heeft je paardje zijn/haar dag even niet. ik zeg meestal zo: vaak heb je een dipje nodig om er vervolgens sterker uit te komen Knipoog

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 13:49

ik heb ook weleens een dipje, dan heeft meneer gewoon geen zin, en probeer dat eens te veranderen. Het helpt om eens wat anders te doen, een bosrit, springen een dag alleen maar tutten en niet rijden of longeren. dan doen we eens wat anders...werkt super voor mijn knul! maar als hij dan weer doet wat ik wil...genieten we dubbel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 13:55

Een poosje had ik een dip die maanden heeft geduurt, en toen heb ik ook niet gereden. Mijn paardje was door versch. omstandigheden gevaarlijk aan het worden met veel gebok. Wat bij mij heeft geholpen is een andere instructeur te zoeken. Zij heeft nieuwe ideeen, rijdt mijn paard door problemen heen zodat ik weer ontspannen op het paard kan zitten. Misschien een idee?

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 23:52

Oh dit heb ik met al mijn paarden weleens gehad. Met m'n huidige nog niet, maar dat komt vast wel. Knipoog Is heel normaal.
Ik heb weleens een "dagdipje" gehad met hem tot nu toe, maar de dag daarna ging het altijd gelijk een stuk beter.

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 06:28

Ik denk ook dat het er inderdaad bij hoort want het gaat de laatste tijd weer beter gelukkig Knipoog maar het is alleen zo vervelend en je hebt het gevoel dat je weer overnieuw kan beginnen zeg maar.

marieke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 16:08

ja ken ik maar je klopt er snel genoeg boven op meid gewoon niet te veel aan denken en gewoon proberen zo goed mogelijk te rijden

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 19:33

Ik heb ook weer een rijdip
Heb ondekt dat ik mennen leuker vind.
Maar ik ga binnenkort weer ff doorzetten en toch erop

saffron

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 23:17

yep , hier ook regelmatig dipjes (gewoon geen zin eigenlijk). Ik heb dagen dat ik het heeel leuk vind en op andere dagen (soms zelfs weken) interesseert het me echt niks. Dan ga ik toch buitenrijden voor het welzijn van paard en honden die meelopen maar..... pffff, ik doe het ook al zo lang en soms is het routine, en dat verveelt al eens.

manonxxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 23:21

ja heb ik nu ook, heb 2 weken gelede prive les genomen, nou ging wel aardig, veel lopen oefenen. zo goed als wedstrijd klaar. toen ben ik 6 dagen op vakantie geweest ben vandaag weer wezen rijden, en het lijkt alsof ik weer van voor af aan kan gaan beginnen. ze is de hele tijd tegen de hand, reageerd niet op been????

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 23:32

Pfff ja, ik had het vorige week heel erg met mijn merrie, ze wou gewoon niet meer. De hele week zette ze alles vast, was geen beginnen meer aan.. Heb niet lekker gereden... Zou al gaan kijken of ze ergens last van had, haken op de tanden ofzo... en natuurlijk ook net de week voor de kring, dus ik raakte daar helemaal chagrijnig van. Toen had ik de dag voor de wedstrijd helemaal geen zin meer om te oefenen en heb ik mijn moeder heel lief aangekeken om me naar het bos te rijden met de trailer ( mams was ook gezellig mee met de tinker ^^ ).... en op het dag van de wedstrijd herkende ik mijn paard niet meer terug... ze deed het weer.
Misschien wordt jouw paardje ook gewoon even een beetje moe van de routine, ik weet niet hoeveel jij je gewone training met "leuke dingen" afwisselt... Maar het kan gewoon zijn dat jouw paard even een dip heeft en gewoon toe is aan wat afwisseling.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 16:39

ja, wij hebben afgelopen winter een gigantische dip gehad. Ik heb er echt verschillende keren jankend opgezeten en werd later gewoon bang voor haar. Nu zijn we weer langzaam uit dit dal aan het klimmen en gaat het weer echt de goede kant op.

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-08 18:16

Het gaat nu eigenlijk weer heel erg goed. Ik denk dat het ook te maken had met hengstigheid en geen zin haha.

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 09:27

Ik heb genoeg problemen gehad met mijn paard, vooral buiten. Ze wilde op een gegeven moment het erf niet meer af, ze ging overal in de sloot en op de noodrem en als ik er op stapte sprong ze tien meter de lucht in en ze ging er meteen bokkend vandoor.

Dat laatste is verholpen, ze heeft kissing spines en de dierenarts/chiropractor heeft haar gekraakt en nu loopt ze weer als een engeltje.
Verder maak ik me nu niet meer druk om allerlei "jamaarikwilhiernietlangs" kuren, paard mag zich omdraaien en achteruit in de gewenste richting lopen. Maar er zijn natuurlijk altijd betere en slechtere dagen.

_HorseAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 10:12

Het zal voor een deel wel door de hengstigheid komen denk ik;)

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 11:28

Magica schreef:
Hebben jullie dat ook weleens? Dat je een dipje hebt met rijden? Ik momenteel wel Verdrietig
Het ging de afgelopen 3 weken ineens heel erg goed; ze luisterde goed naar mijn been en ze maakte de figuren al veel beter met meer stelling enzovoort. Nu ben ik maandag van haar afgevallen (waarschijnlijk doordat ze hengstig was en heel druk was) en nu de afgelopen 2 keren gaat het rijden ineens helemaal niet zo goed meer. Ze luisterd ook niet zo goed naar mijn been en ze is erg lui. Waarschijnlijk hebben we allebei gewoon een dipje momenteel maar het is wel vervelend hoor. Zijn er hier meer mensen die dit herkennen? En misschien mensen met tips?

Dit ken ik maar al te goed Lachen
Ik heb een 3 jarige die pas sinds april onder het zadel is. Het gaat over het algemeen heel super! MAar ben er een tijdje terug voor het eerst vanaf gevallen, Omdat ik zelf te snel wou voor hem. En dan heb je inderdaad gewoon gelijk een dippie omdat je je toch erg schuldig voelt tegen over je pony, maar ook voel je je rot omdat het nu juist zo lekker ging, en omdat dat je juist een stap voorwaarts wou doen en dat niet ging.
Maar meestal is het gewoon even een stap terug nemen, opstappen geblazen, en gewoon lekker opnieuw beginnen met simpele dingetjes die jullie samen wel heel goed kunnen doen Lachen

Ook kun je lekker samen ff lekker grondwerk gaan doen, lekker buiten wandele, of lekker een buite ritje maken. Misschien komt het dan vanzelf weergoed, En vooral veel knuffele!

Julez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 00:15

Ik ken het maar al te goed. Verdrietig
Ik zit momenteel al 3 maanden in een rij-dip.
Het lijkt gewoon alsof ik "ineens" het gevoel voor rijden ben kwijtgeraakt.
En dan is daarbij gekomen dat ik op vakantie ben geweest en iemand anders hem 2 weken gereden heeft, en nu is hij heel anders met rijden Boos! .
Maarja, veel succes ermee, en ik hoop dat het bij jullie snel overgaat Knipoog
Zal de hengstigheid hier misschien iets mee te maken kunnen hebben?

Kimmy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 13:33

jaja ik ken het ook.

naja ik houd mezelf altijd op de been met blijf de positieve dingen benadrukken.

dus slechte dingen negeren positieve belonen.

maak een doel.

ik weet zeker dat jullie met zijn 2 eruit komen