Hallo
Ik zit met een probleempje donder is een hengstje van 13 en ik sta nu bijna anderhalf jaar op een pensionstal. Hij heeft eerst altijd bij huis gestaan en daar was hij super rustig en niks aan de hand.
maar toen ik op die pensionstal kwam te staan heeft hij eerst met andere hengstjes en ruinen in de wei gestaan en tot dan geen probleem. Alleen op een dag heeft de staleigenaar hem bij een merrie gezet die net hengstig was geworden dus was er een hoop drukte in de wei want dat vond menneer wel interesant Maar sinds die dag kan ik niet meer normaal langs merrie's lopen of er naast in de paddock zetten want dan maakt hij een hoop stennis, het is zelfs zo dat als ik hem aan de hand of voor de kar heb dat hij dan licht omhoog komt en hij doet het alleen op het erf of als we in de buurt van het erf komen na een buitenrit. Ik doe hem daar ook steeds voor straffen door middel van me stem en als hij omhoog komt een tik op de neus maar tot nu toe heeft dat nog niet veel effect gehad,weten jullie wat ik daar aan kan doen of tips?
Want het wordt nu een beetje vervelend en sommige medepensiongasten lopen ook over hem te klagen alleen tegen een ander en niet tegen mij :s
Hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen.