paard verhuizen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

trailer of lopen?

1.trailer
19 (86%)
2.lopen
3 (13%)
3.anders
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 22

oowie

paard verhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 17:55

waar zouden jullie voor kiezen;om lopend te gaan of om met de trailer te gaan?

de nieuwe stal is 3km verderop,ik gok op een half uur 45min lopen,ik kan lopend over de dijk (fietspad) en ga op een rustig moment van de dag,heb dus geen last van verkeer.

paard (1,5 jaar) is gewend om af en toe een wandelingetje van zo'n 10 minuten te maken,dus 5minuten heen,5 minuten terug.
ze heeft er geen hekel aan om van stal af te gaan en bij de andere paarden weg te gaan,ze wil zelfs altijd nog wat verder lopen als ik al terug ga.

ze heeft ook geen hekel aan de trailer ofzo,en in de trailer ben ik er in 2 minuten.

het lijkt mij best een end lopen voor zo'n jong paard,maar we lopen wel op een veilige plaats.ik ben bang dat ze misschien na een kwartiertje toch opeens door krijgt dat we nu toch wel erg ver van huis af raken en in de stress schiet,dat is natuurlijk geen goede ervaring dan,maar de trailer is natuurlijk ook geen pretje voor een paard,en ik vind het gevoelsmatig een beetje onzin om haar in de trailer te doen voor zo'n klein stukje terwijl ze het wandelen hartstikke leuk vind.....

waar zouden jullie voor kiezen?
Laatst bijgewerkt door oowie op 26-06-08 18:07, in het totaal 1 keer bewerkt

ZusJacobs

Re: paard verhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 17:56

Ik zou voor de trailer kiezen als hij daar niet angstig van is, is veel sneller en hopelijk minder stresvol dan lopent.

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 17:59

Als je een eigen trailer hebt, is dat erg handig. Bovendien kun je al je spullen meteen meenemen, en dat is erg fijn! Anders zou jij heen en weer moeten blijven rijden, en de trailer moet er dan toch een keer heen..
Als je m huurt, is lopend net zo makkelijk.

zutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 18:01

Als ik jou was zou ik voor de trailer kiezen. Er bestaat altijd de mogelijkheid dat je toch iets tegenkomt: vrachtwagen, traktor e.d. die jou paardje eng vindt.. met jonge paarden weet je nooit wat er dan gebeurt en als je paard ontsnapt ben je nog verder van huis!! Iig suc6 en veel plezier op je nieuwe stal..laat maar weten wat je uiteindelijk gekozen hebt

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 18:02

Ik zou lekker gaan wandelen, maar ik weet niet hoe makkelijk jouw jonkie is aan de hand.
De afstand op zich is het probleem niet. Als jij maar weet waar je heen wil en daar gewoon naar toe loopt volgt een paard vrij makkelijk. De problemen beginnen pas als jij bv de weg kwijt bent en daardoor onzeker overkomt.

oowie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 18:06

tamary schreef:
Ik zou lekker gaan wandelen, maar ik weet niet hoe makkelijk jouw jonkie is aan de hand.
De afstand op zich is het probleem niet. Als jij maar weet waar je heen wil en daar gewoon naar toe loopt volgt een paard vrij makkelijk. De problemen beginnen pas als jij bv de weg kwijt bent en daardoor onzeker overkomt.

ze is erg braaf aan de hand hoor,verkeer geeft ze ook niks om.

maar toch vind ik t best ver en ben daarom bang dat ze misschien halverwege in de stress schiet.

maar aan de andere kant,als ze 5 a 10 minuten zonder problemen kan,en ze wil dan zelfs nog verder,dan moet een half uur toch ook geen probleem zijn?

het is trouwens ook zo dat als ze ergens van schrikt dat ze dan een meter in de lucht springt maar wel gewoon bij je blijft,ze rent niet bij je weg als ze bang is.

heb r even een poll van gemaakt.
Laatst bijgewerkt door oowie op 26-06-08 18:16, in het totaal 2 keer bewerkt

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 18:07

Ik heb het met een trailer gedaan toen ik ongeveer net zo'n afstand moest reizen als jij.
Voelde me er toch niet helemaal lekker bij om aan de hand te gaan.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 18:08

ik vind beide opties goed Haha! Haha! ......... ik denk dat er in deze net zoveel min als pluspunten zijn voor beide manieren Lachen

maakt denk ik niet uit Lachen

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 18:10

Wandelen lijkt mij geen probleem als het paardje verkeersmak is en braaf is aan de hand. Maar neem wel iemand mee die kan helpen indien nodig. Met 2 is altijd beter dan alleen Lachen. Maar de trailer lijkt me ook een goed plan. Ik denk dat dat geen kwaad kan voor je paard.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 22:40

Ben met mijn fjord ook verhuis van stal en heb dit onder het zadel gedaan. En dit was ongeveer 10 km heen rijden en werd op stal opgepikt door mijn vader. Samen eerst even een aanhanger wezen halen bij collega van mijn vader. Naar stal gegaan en alles opgeladen.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 22:59

Marcella schreef:
Ben met mijn fjord ook verhuis van stal en heb dit onder het zadel gedaan. En dit was ongeveer 10 km heen rijden en werd op stal opgepikt door mijn vader. Samen eerst even een aanhanger wezen halen bij collega van mijn vader. Naar stal gegaan en alles opgeladen.

Dit topic gaat wel over een paard van 1,5 jaar Lachen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 23:06

Oke verschil die van mij is 11 jaar, maar als je paard braaf is moet het gewoon kunnen. En 3 km is niet veel betreffende de afstand.

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 09:43

Ik zou denk ik met de trailer gaan, kan je idd ook spullen meenemen

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 09:45

ik zou voor het gemak de trailer kiezen, ben je er lekker snel en kan je ook meteen je spullen meenemen. maar lopen is ook te doen...

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 09:49

Beiden opties zijn niet verkeerd Lachen
Voor het gemak is misschien wandelen makkelijker.
Eer dat je haar misschien op de trailer hebt, ben je even verder.. in die tijd had je er al kunnen zijn.

Aan de andere kant kan zo'n kort stukje in de trailer positief zijn voor je jaarling Ja

oowie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-08 11:19

Nicole85 schreef:
Eer dat je haar misschien op de trailer hebt, ben je even verder.. in die tijd had je er al kunnen zijn.

Aan de andere kant kan zo'n kort stukje in de trailer positief zijn voor je jaarling Ja

de verhuizing staat voor vanavond gepland.

het is best winderig weer en dan zijn ze meestal best onrustig...

ik ga even kijken of het lukt om een trailer te bmavhtigen (als het goed is moet dit geen probleem zijn),als dat niet lukt gaan we evengoed lopen.

voor het meenemen van de spullen zou mn vriend alvast naar de nieuwe stal rijden,dus dat is geen probleem.

oowie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-08 15:20

oowie schreef:
Nicole85 schreef:

de verhuizing staat voor vanavond gepland.

het is best winderig weer en dan zijn ze meestal best onrustig...

ik ga even kijken of het lukt om een trailer te bmavhtigen (als het goed is moet dit geen probleem zijn),als dat niet lukt gaan we evengoed lopen.

voor het meenemen van de spullen zou mn vriend alvast naar de nieuwe stal rijden,dus dat is geen probleem.

trailer is geregeld! Haha!

is meteen een goede trailer ervaring voor haar,zo'n ritje van 3 minuten!

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 15:24

Ik zou inderdaad lekker met de trailer gaan! Scheelt een hoop prutsmuts onderweg voor het geval ze wel in de gaten krijgt dat de afstand groter is dan normaal

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 18:06

En hoe is het gegaan?

oowie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-08 20:59

tessii1991 schreef:
En hoe is het gegaan?

Haha!

super!

ze stond in 2 tellen op de trailer,eruit ging dit keer ook goed,we hebben hier ook veel op geoefend,de vorige keer durfde ze namelijk de trailer niet af.
de andere paarden besnuffelde ze even en ze ging meteen lekker grazen,ze heeft later even wat lopen hinneken en rennen,maar dat duurde maar even,ik ben er zo'n 1,5 uur bij gebleven en ga morgenochtend weer kijken,maar ik denk dat dit wel goed gaat komen,ze is er erg nuchter onder.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 21:02

Helemaal TOP!!! Haha!

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 08:47

Goedzo Lachen