dubbele longe maar niet achter de kont langs?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

dubbele longe maar niet achter de kont langs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 16:49

Doen jullie dat wel eens, met dubbele longe longeren, maar dat de buitenteugel niet achter de kont langs gaat?
En als je dan een 'men' singeltje hebben, dus door de bovenste 2 ringen. Ik weet dat het dan niet meer het nu heeft van wat de dubbele eigenlijk heeft. maar mijn verzorg pony (mini appaloosa) loopt zo veel rustiger. Ik kan nou dingen gaan uitbreiiden, door bijvoorbeeld te vragen om een pasje te wijken, door de buiten teugel iets strakker te houden en dan haar richting een stukje op te lopen, en kleine tikjes op haar kont te geven. Ook kan ik haar zo laten stoppen, en een pasje achterwaarts vragen enzo.
en ik kan ook stelling vragen, en buiging in het halthouden, om haar wat losser te krijgen. verder loopt ze zo soms lekker voorwaarts neerwaarts, zonder dat ik erop rijdt! (dat gaat ook wel moeilijk he? Tong uitsteken)

saskiakefie

Re: dubbele longe maar niet achter de kont langs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 16:54

oow ja, ik kan dit zowel doen met halster en hoofdstel, ook al gaat het met bitje iets beter.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 16:56

ik heb hem meestal wel achterlangs om de achterhand iets te activeren maar over de rug kan ook prima als je stelling en buiging wilt vragen

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 16:58

met mijn bijrijdpony doe ik wel altijd achter de kont langs inderdaad om de achterhand te activeren, zorgen dat die er onder blijft, want die sloft er nogal snel achter, maar bij shandy is dat niet nodig, en ze gaat er alleen maar gespannen van lopen,

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 17:05

Wildgirl schreef:
ik heb hem meestal wel achterlangs om de achterhand iets te activeren maar over de rug kan ook prima als je stelling en buiging wilt vragen

Idd , het kan wel, sommige paarden of pony's vinden de druk van de achterste longe niet prettig en dan is dit een mooie oplossing.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 17:06

oke dankjewel Lachen