Aangevallen door een pony Wie ook meegemaakt..?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Salt_Pepper

Aangevallen door een pony Wie ook meegemaakt..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 14:32

Ik,,,
het klinkt nu wel heel erg, 'aangevallen'.
Maar het was een beetje half aanvallen.
Ik moest 2 keer die ene pony uit de wei halen, en 1 keer naar mijn verzorgpony lopen om het halster af te doen, en ik werd bij die 3 keer allemaal half aangevallen....
Het is al een oude pony, en rent niet echt hard, dus heel erg gevaarlijk is ze niet, maar toch..

Eerst loopt ze doodleuk met haar oortjes naar voren op me af, of er nog wat te eten valt.
Zoniet, dan legt ze haar oren naar achter, en rent ze in galop op me af! Boos!
Ik rende weg.
Maar, ik heb eens iemand anders op de manege dat zien doen, en die kreeg de pony wel te pakken.
Haar oren lagen naar ahcter, maar ze galopeerde niet, de draafde, en die gene die haar moest pakken bleef gewoon staan.
En toen dacht die pony dus, tja nu werkt het niet meer, dus laat ik me maar vangen.
Maar als ik dat ook ga doen, loopt het vast fout af.
En ik ben nu al wat meer bang voor die pony, want ze heeft me al eens een keer geschopt, niet hard, maar toch dat ik er erg van schrok.

Nouja, het is niet echt mijn probleem, want het is niet mijn pony, maar die pony staat wel met mijn verzorgpony in de wei.
En ik wil alleen weten wie het ook heeft meegemaakt, en wat je ertegen deed...

Casarell

Re: Aangevallen door een pony Wie ook meegemaakt..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 14:37

Zorgen dat je de eerste klap hebt uitgedeeld, en goed!
Nooit weg rennen!

Zorg dat je een dik halstertouw bij hebt, of een halster als je de wei in gaat (iets wat aan komt). Als ze op je af komt, maak je je kwaad en groot, en komt ze binnen handbereik, gelijk een keer goed(!!!) aanpakken.
Niet te voorzichtig, anders probeert hij het zeker nog een keer!

Pony probeert je duidelijk te maken dat hij de baas is, en jij maar op moet donderen..
Aan jou dus de taak om even die verstandhouding recht te zetten..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 14:38

Blijven staan, je groot maken en een trap onder zn kont geven..... is die besodemietert Haha! Haha! gekkenhuis Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 14:39

Ik heb het ook wel eens meegemaakt. Alleen ben ik in die situaties snel genoeg om te blijven staan en een flinke mep uit te delen met hetgeen wat ik op dat moment in mijn handen heb Nagelbijten / Gniffelen Je moet zeker niet wegrennen, dan krijgen ze wat ze waar ze voor gingen.

Mayaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 14:39

Idd, en daarbij loopt een paard/pony niet zomaar over een mens heen, meestal stop ie dan wel als hij/zij voor je id :k

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 14:40

ja, herkenbaar. wij hadden vorig jaar een heel gemene shet in de wei erbij staan, die ging echt tegen je op stijgeren.. ik ging dus ook niet meer zonder zweepje de wei in. blij dat hij weg is nu!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 14:41

KiWiKo schreef:
Blijven staan, je groot maken en een trap onder zn kont geven..... is die besodemietert Haha! Haha! gekkenhuis Lachen

Foei, hahahaha!!!!!!!!
Nee ik zou het zelfde doen, zo'n harde veeg uitdelen met laars, schoen, touw, weet ik veel dat ze na drie weken nog naar de pony lopen zoeken Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 14:42

Anna14 schreef:
Idd, en daarbij loopt een paard/pony niet zomaar over een mens heen, meestal stop ie dan wel als hij/zij voor je id :k

Niet zomaar vanuit gaan, ik heb een haflinger merrie gekend die zo over je heen denderde als je niet oppaste Nagelbijten / Gniffelen

Salt_Pepper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 14:44

maar, ik wil haar alleen op haar kont slaan dan, maar dat kan niet want ze komt recht van voren op me af.
Ik ga haar niet op haar hoofd slaan hoor!

En,, als ik haar heb geslagen, en ze komt nog steeds op me af?
sla ik nog een x
en als ze nog niet opgeeft dan?
Ik weet het niet, ik vin die pony eng, los in de wei.
Ik heb geen idee wat ze gaat doen als ik haar heb geslagen!?

Owja, als hij voor me blijft staan, draait ze haar kont naar me toe, en trapt naar me, Huilen
Ik laat het liever aan iemand anders over, dat groot maken en slaan kan ik wel, maar liever wil ik gewoon geen risicos lopen'.

Mayaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 14:45

Miss_Montana schreef:
Anna14 schreef:

Niet zomaar vanuit gaan, ik heb een haflinger merrie gekend die zo over je heen denderde als je niet oppaste Nagelbijten / Gniffelen

Ja oke, en zijn sommige gevallen.. xP
Maar ik heb ook vaak genoeg meegemaakt dat een paard op me af stomde, maar [meestal] staan ze dan voor je weer stil, kijkens alsof er niks is gebeurd xP

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 14:48

Salt_Pepper schreef:
maar, ik wil haar alleen op haar kont slaan dan, maar dat kan niet want ze komt recht van voren op me af.
Ik ga haar niet op haar hoofd slaan hoor!
Raken waar je kan raken, en als dat het hoofd is....... so be it Lachen Of denk je dat zij het zielig voor jou vind als je een tikkie van haar krijgt, of zich afvraagt of ze je beter op je kont kan raken dan in je ribbenkast?

Citaat:
sla ik nog een x

Dan heb je niet hard genoeg geslagen Lachen

Citaat:
Ik heb geen idee wat ze gaat doen als ik haar heb geslagen!?

Weglopen en denken SJIPS, niet gelukt zucht!

Mayaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 14:49

Inderdaad, wat Kiwiko zegt. Als je een paard op de kont slaat, voelen ze daar amper iets van, en daarbij kan een paard heus wel tegen een stootje.. Hij mag gewoon niet de baas over jou worden, want dan wordt het echt gevaarlijk..

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 14:50

menzweep mee het land in..
Als je je eigen paard gaat halen en het echt niet vertrouwt..

(pas wel op! sommige paarden vallen des te harder aan als je
ze te grazen neemt...)

Wij haalden altijd de fjorden op met een peddel bij ons..
zo'n degelijke houten..
niet voor de paarden hoor...
Maar voor de koeien.. met kalfjes.. (waren niet tam.. )
Als je daar perongeluk tussen door liep.. viel moe of tante aan..
liggen kalf in hoog gras zie je niet perse...
Dan had je nog een wapen om moeder of tante van je af te krijgen..
Of je moest in de buurt van de pony's zijn..
dan gauw achter een pony schuilen.. (daar waren de koeien bang voor..)

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 15:06

Idd... jij moet niet bang zijn voor die pony..
Maar in dit geval mag de pony best bang zijn voor jou..
Dan haalt hij het nl niet meer in zijn hoofd!!

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 15:09

Ik ben ook aangevallen door een verzorgpony.
Wat was ik toen nog bang, een échte penny.
Doodsbang was ik.
Durfde niet zonder zweep de wei in als ik alleen was.
Toen ze het weer deed, heb ik haar een flinke mep verkocht, en ze deed het niet weer.
Klinkt zielig, maar ze doet het bij jou, doe het dan terug.
Zij pakt jou, jij pakt haar, klaar.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 15:29

suleilitha schreef:
KiWiKo schreef:

Foei, hahahaha!!!!!!!!
Nee ik zou het zelfde doen, zo'n harde veeg uitdelen met laars, schoen, touw, weet ik veel dat ze na drie weken nog naar de pony lopen zoeken Clown

Haha! Haha! Haha!
Pas alleen op want het kan bezemstelen kosten is mijn ervaring...
Ik heb er dus eentje die in het voorjaar opzoek gaat waar zijn grensen ookal weer lagen, gaat nu al 3 jaar goed.
Na zo'n bui is hij 2 weken lang niet meer toonbaar maar wel o zo lief Clown

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 15:42

Mijn pony heeft me ook eens aangevallen, ik was toen een jaar of 8 denkik en ze kwam in volle galop op mij af. Ik ben toen gewoon blijven staan, groot gemaakt en als een gek met mijn armen beginnen zwaaien. Ze is toen langs mij gevlogen.

Wat je ook kan doen, is een waterpistool (of de tuinslang) naar de wei meenemen, en dan als hij je aanval hem eens goed afkoelen Lachen

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 15:46

Ik werdt toen ik 10 was altijd door mijn verzorgpony aangevallen als ik de wei in kwam. Maar aan de andere kant, iedereen werdt altijd aagevallen door hem Haha!
Tja, zo was hij gewoon. Hij pakte ook petjes af van oude mannen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 16:27

Ooit een keer gehad dat ik mijn fjord uit de wei ging halen. Had hem al gepakt en liep richting hek, maar ineens had ik een paar achterbenen tegen me rug aan. Was ik niet echt blij mee gelukkig voor mij viel het uiteindelijk nog mee.

Dag daarna longeerzweep de wei mee ingenomen. Paard probeerde weer, maar helaas was ik er nu op berekent. Whoosh! En ga dan echt niet opletten waar ik sla dat doet hij ook niet. Clown

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 18:45

Jep, heb ik vaker gehad..
Toen ik net begon met Romy was ze heel lief, deed alles wat je wilde.
Nadat Vivaldi erbij kwam ging het een beetje bergaf.
Toen Angel ook nog weg ging liep het een beetje uit de hand, nu was Romy de dominantie van de 2, eerst was Angel de dominante..
Heb het toen helemaal verkeerd aangepakt met haar, veel dingen verkeerd aangeleerd.
Ik heb haar toen een keer zonder longeerlijn gelongeerd en een stukje wei afgezet.
Ze kon het toen echt niet hebben gecommandeerd te worden, toen heeft ze een paar keer stijgerend op me af gelopen.
Heb haar een paar klappen verkocht en nu is ze zo mak als een lammetje.
Ze doet wat ik van haar vraag en doet altijd goed haar best!
Nu is het echt een schat van een paard, jammer genoeg is ze te klein om te rijden Tong uitsteken

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 18:48

KiWiKo schreef:
Salt_Pepper schreef:

sla ik nog een x

Dan heb je niet hard genoeg geslagen Lachen

Huilen van het lachen Haha!

Klinkt zielig maar de enige goede oplossing in dit geval volgens mij Haha!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 21:07

Ik heb dat ook eens meegemaakt, het was niet echt aanvallen, maar meer "niet willen wijken" (m'n paard was toen totaal niét onder de indruk van mij en ik moest hem wegjagen van mijn instructeur wegens een foutje van zijn kant) Goed, ik loop dus op het paard af van "komaan, weg jij" en ipv weg te lopen blijft hij gewoon staan en maakt aanstalten om te gaan steigeren (geen respect dus, zoveel was duidelijk Knipoog ) Ik had niks bij de hand dus heb ik mijn schoen snel uitgedaan en die naar hem gegooid Huilen van het lachen

Klinkt echt een beetje stom, maar het werkte wel, en geen twijfels meer over wie er nu weer voor wie opzij moet gaan Knipoog

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 11:43

Herkenbaar. Enige oplossing idd is om te zorgen dat je zelf ook bewapent ben en het handigst is om daarvoor een zweep mee te nemen. En verder moet je ogen en oren in je rug hebben als je zulke grapjassen bij je eigen paard in de wei hebt staan.

Ben zelf ook wel eens aangevallen in de stal dat is een stuk lastiger omdat je dan veel minder ruimte heb om zelf iets terug te doen. Bovendien kon ik dat ook niet want ik werd in mijn bovenarm gebeten en gewoon opgetild. Dit was op de manege waar mijn zusje vroeger reed en we zijn na dit voorval ook niet meer terug gekomen daar. Echt belachelijk om van 7 jarige meisjes te verwachten dat ze alleen zo'n vals paard op kunnen zadelen.

Bentee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 12:12

Ik heb het ook wel eens meegemaakt, met mijn verzorgshetlander. Ik poets ze (het zijn er 2) alleen ik rijd er niet op. Maar de jongste die steigerde een keer naar me. wel vaker als je voor in de wei bent is het goed, maar kom je achter in de wei gaat ze achter je aan en gaat zze naar je steigeren, ik ben gewoon blijven staan en heb haar een flinke tik gegeven. Ze beet eerder ook, maar dat heb ik haar ook afgeleerd. Nu steigert ze ook niet meer, maar ze heeft moeite met poetsen dat vindt ze niet altijd leuk. En ze is snel met het achterbeen!

Dit komt vooral (denk ik) omdat ze door de vorige bewoner niet goed is opgevoed. Want ze wou eerder ook nooit een halster om, dat was ze gewoon niet gewend.

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 12:19

[Oud bericht verwijderd]
Laatst bijgewerkt door kallipooh op 27-09-23 16:48, in het totaal 1 keer bewerkt