Actieve spelletjes met je paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ravado

Actieve spelletjes met je paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 14:44

Heey bokkers!

Ik heb een vraagje over mn 10 jarige ruin. Hij wordt elke dag gereden, behalve op zijn rustdag. Op die rustdag wordt hij gelongeerd of losgegooid, anders is hij de volgende dag bijna niet te rijden Tong uitsteken . Maar nu het volgende; Als hij die dag niet op de wei is geweest, omdat er enorme plassen in liggen en ik 's avonds ga rijden, heeft hij soms nog teveel energie en durft ie wel ns een sprintje te trekken. Nu ga ik in de weekeinden en de vakantie 's ochtends ook naar m toe, om wat met m te gaan doen,. En omdat de grote vakantie er alweer bijna aankomt heb ik een vraag; Wat zou ik allemaal kunnen doen om zn energie een beetje kwijt te kunnen. Het moet wel een beetje afwisselend zijn, want hij vind longeren of losgooien al gauw saai Koe . Nu ga ik wel eens met hem in de binnenbak 'hardlopen' Ik ga dan hardlopen en dan loopt hij mee (zonder touw). Dat vindt hij hardstikke leuk Haha! . Alleen heb ik niet zo'n geweldige conditie dat ik geen halfuur lang kan hardlopen Knipoog . Iemand ideeen wat ik nog meer voor actieve spelletjes kan doen??

Alicia2u

Re: Actieve spelletjes met je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 15:50

De seven games van Parelli zijn erg leuk en de mogelijkheden zijn eindeloos als je een beetje creatief bent. In zijn boek vind je een beschrijving van de spelletjes, en het level 1 pakket is zeker aan te raden als je er echt verder mee wilt.

Staat je paard in de wei/paddock? Hoelang? Mijn paard kan namelijk ook geen dag stilstaan als hij niet minstens 8 uur per dag buiten komt, met vriendjes.
Je zou je paard kunnen leren fietsen, zodat hij over de weg mee kan draven met de fiets.
Zelf een schrik/obstakeltraining opzetten is ook een leuke afwisseling, of een lekkere buitenrit.

Ilse_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 15:56

Vrijspringen wil ook nog wel eens leuk zijn Haha!

ravado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 16:55

@ alicia2u; Ik heb al eens eerder over De 7 games gelezen. Ik wilde hat een tijdje terug al proberen, maar ik had er eigenlijk niet echt de tijd voor. Misschien wel een leuk idee om te doen! Haha! Bedankt! Hij komt normaal gesproken +/- 5 uur op de wei, dit wordt nog verder opgebouwd. Alleen als het echt geregend heeft, kan hij er een dagje niet op. Dan gooien we hem het liefst even los in de bak/paddock, maar daar verveeld hij zich al gauw Clown

@ Ilse_C; Hij is een tijdje geleden kreupel geweest, dus ik moet nog wel wat voorzichtiger zijn met dingen zoals springen. Misschien kan ik daar over een paar weekjes wel aan beginnen Haha!

kiimberliiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 18:25

Je zou kunnen doen... Doe ik ook wel eens...

Dat je KIJKHARD naar de andere kant van de bak sprint... Dan rent het paard vaak met je mee.. En dan heb je nog lol met je knol!! Haha!

Maar even serieus want je hebt het over je slechte conditie Tong uitsteken

Misschien dat je met een horseball kan gaan gooien, rollen, en dat hij hem apporteert.. Dat heb ik een keer gezien... Het paard had er nog lol in ook!! Tong uitsteken

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 18:29

Ik ken nog een leuk spelletje voor als je met 2 paarden bent.
Nr 1 gaat bij letter A staan en nummer 2 gaat bij letter C staan. Vervolgens moet je zo snel mogelijk (over de hoefslag) in stap aan de andere kant van de bak komen (nr1 bij C en nr 2 bij A). Vervolgnes half rondje in draf en vervolgens heel rondje in galop.
Ga je per ongeluk al een gang te snel, dan moet je volte 10meter maken voor straf.

Leuk voor de afwisseling Tong uitsteken

Annnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 18:57

kiimberliiee schreef:
Je zou kunnen doen... Doe ik ook wel eens...

Dat je KIJKHARD naar de andere kant van de bak sprint... Dan rent het paard vaak met je mee.. En dan heb je nog lol met je knol!! Haha!

Maar even serieus want je hebt het over je slechte conditie Tong uitsteken

Misschien dat je met een horseball kan gaan gooien, rollen, en dat hij hem apporteert.. Dat heb ik een keer gezien... Het paard had er nog lol in ook!! Tong uitsteken

haha geweldig
een paard die apporteerd (:

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 19:51

Mijn paard apporteerd ook: pionnen, emmers... tsja hij had er talent voor (wilde altijd overal in bijten) en met een beetje klikkertraining zat het er zo in. Ik hou hem er echter geen uren mee bezig, het wordt al snel saai.

ravado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 11:50

@kiimberliiee; We hebben een soort horseball ook al eens geprobeerd. Toen sprong hij alle kanten op en vond dat rare ding maar eng... Clown Misschien een leuk idee om met pionnen en dergelijke aan de slag te gaan. Haha!

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 15:19

Gewoon een voetbal werkt ook! Of een sterke skippybal. Die hebben wij eens in de wei gelegd. Onze Welshpony gooide m in de lucht en schopte m zo weg! Clown

ravado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-08 15:59

Ok, een voetbal zal ik eens proberen.