Ik heb last van een ''bang'' aanstellerig verzorgpaard, in de bak gaat het wel, maar altijd is er wel iets ''engs''.. Vind ik zelf heel vervelend, en word ik onzeker en rijd ik veel voorzichtiger.
Als ik de weg op ga is het hoofd omhoog snuiven en dribbelen.. Voetbalveld vond ze ook eng rondjes draaien en achteruit lopen kon er gewoon echt niet langs. En natuurlijk kwamen er weer 4 auto's aan, dus ik gewacht en toen maar omgedraaid want anders stonden we daar morgen nog, en aangezien we geen ongelukken wouden veroorzaken!
Maar ze heeft geen angst voor auto's etc. ze is wel gewoon verkeersmak (alhoewel paraplu's etc. wel weer heel eng zijn)
Als ik naar de manege ga om in de binnenbak te rijden wil ze ten 1e de bak niet in en ten 2e vind ze weer vanalles eng, gaat ze zich groot maken hinniken en het liefst galopeert ze de hele bak door

Ik wil heel graag volgend jaar een keer een wedstrijdje starten (onderling) om te kijken hoe ze scoort bij de jury in de B, gewoon puur om te kijken wat andere mensen van haar vinden en natuurlijk voor de plezierigheid.. maar als ze zo druk doet dan knaagt er iets bij mij of het wel verstandig is om te gaan. Vaak stelt ze zich ook aan.
Ze kan ook niet alleen binnenstaan dan sloopt ze het liefst haar eigen stal nog
Veel buitenrijden zal niet altijd gaan, aangezien ik bijna altijd in mijn eentje erheen ga en ik liever met z'n 2en ga, en er staat daarvoor ook een auto bedrijf en daar staan veel auto's en een hek die vaak rond half 6 dicht gaat

Sorry voor het lange verhaal, maar hebben jullie misschien tips om haar te kalmeren?
Ook met de shetlander is ze nogal druk, en nu is er niet echt een 2de paard om samen mee naar buiten te gaan.
(weet niet zeker of dit hier goed staat
)edit: iets toegevoegd

het is wel als er opeens een boer in het land loopt dan is dan eng, dan staat ze gelijk te kijken en als ze dan wat hoort dan rent ze het liefst ook weg. Door de lessen krijgt ze nu correcte spieren etc. en denk eerlijk gezegd dat ze verder geen last heeft van d'r rug, want ze loopt gewoon normaal en in de wei, met losgooien etc. doet ze ook niets raars.