Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ziva schreef:Mijn paard doet soms erg lastig als ze bij andere paarden komt en dat terwijl ze in de wei echt makkelijk is in de omgang. Als ik haar op stal zet bij een ander paard moet er eerst lang geroken worden en daarna moet ze gillen en omhoog komen. Het is zelden dat het goedgaat eigelijk. Ook in de bak bij het rijden wil ze nog wel eens haar oren in de nek leggen als er een ander paard langskomt. Dan zeg ik er wel wat van maar dat maakt weinig indruk.
Is dat af te leren of niet? If so, wat kan ik doen om het beter te maken? Op het moment ontwijk ik andere paarden in de stal een beetje als ik aan het poetsen ben, maar soms vraag ik me af of ik haar niet beter juist wel moet laten ruiken maar elke keer als ik dat probeer gaat het vaak toch weer niet goed.
arno8 schreef:Ziva schreef:Mijn paard doet soms erg lastig als ze bij andere paarden komt en dat terwijl ze in de wei echt makkelijk is in de omgang. Als ik haar op stal zet bij een ander paard moet er eerst lang geroken worden en daarna moet ze gillen en omhoog komen. Het is zelden dat het goedgaat eigelijk. Ook in de bak bij het rijden wil ze nog wel eens haar oren in de nek leggen als er een ander paard langskomt. Dan zeg ik er wel wat van maar dat maakt weinig indruk.
Is dat af te leren of niet? If so, wat kan ik doen om het beter te maken? Op het moment ontwijk ik andere paarden in de stal een beetje als ik aan het poetsen ben, maar soms vraag ik me af of ik haar niet beter juist wel moet laten ruiken maar elke keer als ik dat probeer gaat het vaak toch weer niet goed.
Als ze op stal staat, staat ze dan bij het andere paard in dezelfde stal, of apart van het andere paard?
Voor paarden is het enorm frustrerend als ze een ander paard zien terwijl er tralies tussen zitten. Ze kunnen dan wel ruiken, maar ze kunnen de kennismaking niet afronden, normaal lopen ze langs elkaar en besnuffelen ze elkaar, maar als dit niet kan, raken ze gefrustreerd. Dat kan zich uiten in steigeren.
Ik denk zelf dat ik er weinig aan kan doen, maar wil graag weten of dat eigelijk wel goed gedacht is.
Ze staan wel eens samen bij de poetsplaats. Dat is het probleem