Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Nee serieus.. Je zou -als er echt aan de hand is wat je denkt- de handelingen van het afspenen kunnen nabootsen mischien.. Dan zou het minder kunnen worden. Ik weet niet of wat ik zeg volledige onzin is of dat het zou kunnen helpen maarja..
Kitten84 schreef:@ ponyparadijs: Ik heb die merrie gehoord over de telefoon en ik herken een moederhinnik uit duizenden(het stinkt hier...oh, ben ik zelf).
En ja de merrie heeft voldoende afscheid kunnen nemen. Ze begon het kleinste veulen op te eten en toen hebben ze ze weggehaald. En inderdaad, de vader van de veulens(die nu een ruin is) is haar vriendje, maar hij wordt aggressief naar alles en iedereen als de merrie en hij in hetzelfde land staan. Ze staan nu in aangrenzende weilanden dus contact is er wel.

draaakje schreef:ik herken je verhaal wel. sylke heeft 3 maanden geleden een dode tweeling gehad. onze band is veel hechter geworden, ze hinnikt inderdaad heel erg veel naar me, de hele tijd bijna. in het begin zo'n moeder hinnikje, nu voortaan een gewone zachte hinnik. deze twee kun je heel goed uit elkaar halen. mijn merrie heeft ook nog steeds een volle uier. en wat ik er mee moet, ik heb geen idee. maar ik denk niet dat ze mij als veulen beschouwt. de eerste dagen na de geboorte hebben de merries heel sterk het gevoel dat ze hun veulen moeten beschermen, dit is hormonaal en instinctief geregeld. waarschijnlijk zie je dit terug in de merrie. over een paar weken moet het beter gaan, geef de merrie rust, troost haar en zorg dat je je niet als een veulen gedraagt maar als leider, iemand waar ze op kan vertrouwen, dat heeft ze nu nodig.