Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Moelie schreef:Hai,
Ik heb een moment met mijn haflinger gehad dat hij ook ALLES eng vond. In het begin liet ik hem ook aan alles snuffelen en stelde hem telkens gerust, dit werkte niet echt goed. Dus op een gegeven moment had ik het idee dat hij zich aanstelde! Dat die het nep deed. Dus toen reageerde ik er niet meer op en deed alsof mijn neus bloedde. Als die dan iets eng vind, bijv een borstel waarmee je 'm wilt borstelen, moet je dat gewoon doen, laat hem er niet eerst aan snuffelen of wat dan ook. Gewoon meteen beginnen met borstelen en zijn schrikreactie negeren. Dus doen alsof je neus bloed. Hij had toen door dat ik er niet meer intrapte en sindsdien schrok die ook niet meer overal van. In het begin doe je er vanalles aan zodat die het niet meer in vind, maar als het zolang doorgaat met dat schrikgedoe kan het ook nep zijn. Geloof me, want ik heb hetzelfde meegemaakt.
En na een paar dagen deed die het al niet meer. Je moet ze niet te lief aanpakken op die manier want daar maken ze gebruik van, en geloof me; zo slim zijn ze wel!
Ik kan het weten want mijn haflingerruin van 2 jaar heeft ook zo'n moment gehad. Het was ook ineens dat die alles eng vond, dat vond ik al raar.
Heel veel succes ermee en ik hoop dat het je lukt.
Groetjes Milou