Mijn paard (ruin)stond tot voor kort samen met een hengst, de hengst was de leider. Nu is er sinds vier dagen een paard bijgekomen, een ruin. Vreemd genoeg lijkt het nu alsof mijn paard de leiding heeft overgenomen? De nieuwe ruin heeft echt niks te zeggen en wordt zo'n beetje altijd weggejaagd (de weide is gelukkig wel ruim genoeg), maar zelfs tegen de hengst heeft Noah nu een grote mond, en de hengst gaat vreemd genoeg voor hem opzij! (terwijl een week geleden de hengst Noah nog gewoon kon wegduwen van de voerbak om het zo te zeggen).
Eigenlijk dacht ik dat een hengst bijna automatisch de leider werd, puur omdat hij hormonen (meer) heeft dat de ruinen niet hebben, en misschien daarom feller is? Of staat dominantie helemaal los van hengst/ruin zijn? (ik heb het dus niet over dominante merries, maar echt de situatie zoals ze hier is, een hengst en twee ruinen samen). Iemand een idee?

Vooral omdat hij daarvoor zo duidelijk de leider was vind ik het nogal vreemd. Maar hormonen zijn dus niet alles