Hallo! Mijn pony Lien gedraagt zich vreemd in de wei en ik zou graag willen weten wat dit betekent. Lien is een 24-jarige pony die voorheen door mij veel werd gereden maar nu veel minder omdat ze te oud begint te worden. Als je bij haar in de wei komt legt ze haar oren wat naar achter (dat doet ze trouwens bij iedereen en dat heeft ze altijd al gedaan) en ze wordt kwaad als je haar een knuffel geeft. Toch denk ik dat ze me aardig vind aangezien ze altijd hinnikt als ze me ziet en ze alleen mij aanvaardt als ruiter. Maar nu mijn probleem: Sinds ik haar minder ben gaan rijden is ze overdreven aanhankelijk ( of ze vertrouwt me gewoon niet als ik in haar wei ben) wanneer ze me ziet komt ze in de galop eraan en gaat ze naast me staan en kijkt ze me met haar oren naar achter aan. Ik geef haar dan een aai en ga dan naar mijn andere pony. Dit gaat alleen niet want als ik een stap weg zet begint ze meteen rondjes rond me te lopen en voor me te staan enzo. Ze wordt pas rustig als ik naast haar sta en mijn hand op haar schoft leg, Dan zucht ze en laat ze haar hoofd hangen. Als ik haar eten geef en ik ga iets verderop staan wil ze niet eten en gaat ze steeds weer naast me staan. Ze wil pas eten als ik het haar voer. ook als ik weer weg ga kijkt ze me uit tot ze me niet meer kan zien. Ik zou willen weten wat ze nu precies wil en wat ik eraan kan doen. Alvast bedankt! Suzanne