te gehecht aan elkaar??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pollux

te gehecht aan elkaar??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 11:30

Sinds drie weken staat mijn vierjarige merrie samen op het land met een 17 jarige merrie. Het ging vanaf het begin heel goed tussen die twee en ik merk nu dat ze wel heel gek op elkaar worden. Ze staan niet naast elkaar op stal (ze kunnen elkaar niet zien), maar als ze op het land staan en bv de 17 jarige wordt weggehaald zijn ze de hele tijd naar elkaar aan het roepen. Dit wordt steeds erger. Allebei zijn ze volledig afgeleid als ze onafhankelijk van elkaar iets moeten doen (en denken dat de ander in de buurt is). Ook als mijn merrie (4 jarige) weggaat uit het land, zijn ze de hele tijd aan het roepen naar elkaar. We weten niet zo goed wat we hiermee aan moeten. We zijn bang dat ze te onafscheidelijk gaan worden en we niet meer onafhankelijk van elkaar wegkunnen. Binnenkort ga ik een weekend weg met mijn merrie en ik ben bang dat dit een dramaatje gaat worden. Is het verstandig ze een paar dagen voor mijn vertrek apart op het land te zetten (ze kunnen elkaar dan niet zien, maar staan afgescheiden wel tussen andere paarden). Of zijn er nog andere oplossingen om te voorkomen dat ze te erg aan elkaar gehecht raken? We hopen natuurlijk wel dat ze bij elkaar op het land kunnen blijven staan (anders staan ze beide alleen). Ik hoop op andere ervaringen... Alvast bedankt.

Anoniem

Re: te gehecht aan elkaar??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 20:23

Het zijn en blijven natuurlijk kudde dieren..en natuurlijk zullen ze gehecht zijn aan elkaar.
Maar ik denk niet dat ze echt heimwee zullen krijgen als ze paar dagen gescheiden zijn.
Misschien is het een idee om ze bij een andere groep paarden te zetten, zodat ze ook 'andere vriendjes' hebben?! En niet alleen van elkaar afhankelijk zijn zegmaar..

Bij ons staan de paarden altijd bij elkaar, en als er eentje binnen staat roepen ze ook naar elkaar..en het paard wat binnen staat is het eerste half uur ook wel wat onrustig omdat hij ook naar buiten wil..maar dat zakt wel af.
Misschien dat je voor ze iets van afleiding moet hebben, ander paard of hooi geven..zodat ze bezig zijn..

z0rr0

Re: te gehecht aan elkaar??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 20:26

ik vind een paard in zijn eentje in een land zo enzo riskant als hij normaal samen staat:O
of neem ze alle 2 mee of zorg dat er een ander paard bij staat.

paarden hechten aan elkaar.
en ik heb mee gemaakt dat dat heel fout kan gaan.
dat paard sprong over het hek opzoek naar me pony!
en rende in paniek over de weg heen en weer!