Maar, de Haflinger is een probleempje. Mijn vz pony is dikke maatjes met de Haflinger, en ze staan dus ook altijd met z'n tweetjes bij elkaar. De Haf wilt nooit gepakt worden, dus als ik naar mijn vz pony loop, loopt de Haflinger automatisch weg. Gelukkig blijft mijn vz pony wel netjes staan, maar zodra ik deze meeneem om de wei uit te lopen, komt de Haflinger erachteraan en loopt hij continu schuin achter mijn vz pony. Hij hapt dan (speels?) een beetje in het achterste van mijn vz pony, waardoor deze ook moeilijk begint te doen ; in de zin van weg proberen te komen van de Haflinger, en mij daarbij soms een beetje pletten.
Wegjagen met een halstertouwtje heeft nauwelijks impact, hij komt daarna ongestoord weer terug. Bovendien is het zo dat als ik hem wel weggejaagd krijg, mijn vz pony er ook vandoor is en het hele spelletje overnieuw begint
En dan zijn we éindelijk bij het hek van de wei gekomen - dan stormt de Haflinger naar voren, blokkeert zo nodig de uitgang, draait de kont naar mijn vz pony toe, probeert hem mee terug te krijgen. Het lijkt wel alsof mijn vz pony in de wei moet blijven
Hoe moet ik daarmee omgaan? Soms ben ik nu 10 minuten bezig om mijn vz pony uit de wei te krijgen, omdat ik hem niet ten alle tijden vast blijf houden (in combinatie met de buldozer Haflinger is het soms ietwat gevaarlijk, zeker zodra een hek in de buurt komt waar ik geplet kan worden).
De Haflinger er eerst uithalen is geen optie, want hij is nauwelijks te pakken te krijgen. Ook blijft hij niet alleen achter in de wei, de Shetlander is ook wel een maatje van hem en deze blijft wel gewoon staan.
Iemand tips, ideeën?
Dat moet hij doorkrijgen en dan zal hij je waarschijnlijk wel met rust laten