dominante merrie met shet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_ingrid_

dominante merrie met shet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-08 22:04

Nou zoals de titel al zegt, ik ben opzoek naar een eigen paardje die dan thuis op wei (en 's nachts stal) komt te staan..
ik heb nu een hele lieve merrie op het oog alleen op wei is ze erg dominant, er vallen geregeld wat klappen onderling, nou vraag ik me af of het niet gevaarlijk is om als ze de straks bij ons op wei staat er een shetje/kleine pony bij te zetten (ik wil niet dat ze alleen staat dus vandaar een gezelschapspony erbij). Ik ben bang dat een trap van een volwassen paard toch wel gevaarlijk kan zijn voor zo'n klein beestje
wie heeft hier ervaring mee of weet wat ik hier het beste mee kan?

Van

Re: dominante merrie met shet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 09:17

Ik heb ook een behoorlijk dominante merrie samen met een shet staan
dit gaat prima, de shet had het snel door dat ze niet te dichtbij moest komen
ze staan dan wel altijd zover mogenlijk uit elkaar, dus wat het gezelschap voor nut heeft Rolleyes

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 13:19

bij mij op stal is onze shet 78 cm de dominanste van de hele koppel. De anderen zijn minimaal 1.50 mtr. tot 1.70 mtr.

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 17:53

hoi ik heb er wel ervaring mee , mijn vriendin heeft een dominante merrie , wij hebben cooper, mijn shet erbij gezet, nu raad ik aan om dat eerst lekker in de wei te doen en ze niet gelijk samen in een stal te zetten!
dan kunnen ze weg lopen wanneer ze willen en kan het niet te gevaarlijk zijn!
let er wel even op of zij geen ijzers heeft want dan kan een klap hard aankomen!
verder word er natuurlijk even een rangorde bepaald maar dat hebben ze snel door!
ik denk dat dat heus wel goed zal gaan hoor! alleen een nadeel is , dat ze echt aan elkaar gehecht kunnen raken en het zielig is om ze dan weer uitelkaar te halen!
geluk ermee hoor!
groetjes!! Knipoog

brokkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 23:33

Mijn ervaring is dat er de eerste paar dagen misschien wat klappen vallen en als de rangorde duidelijk is dat het geen grote problemen oplevert Lachen Behalve natuurlijk als je shet zo eigenwijs is om er tegen in te blijven gaan Knipoog
Als je ze bij elkaar zet zou ik er in ieder geval voor zorgen dat ze beiden geen ijzers onder hebben. Eventueel kan je ze 2 à drie dagen van te voren al naast elkaar buiten zetten met een draadje ertussen, ligt er een beetje aan hoe het verloopt, sommige paarden vliegen in zo'n geval dwars door de draad heen Knipoog

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 05:53

VSW-->OPG

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 18:03

Tanja schreef:
VSW-->OPG

wat betekent dit? groetjes van bren!