Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Maxielover schreef:Ja ik denk idd ook dat het een kwestie van oefenen is... Met een riek oefenen heeft geen zin omdat ik die zelf nooit gebruik in zijn bijzijn. Ik ben benieuwd of dit gaat werken bij hem, want vaak vindt hij het de volgende keer dan weer net zo eng...
maar eeh.. in het nh gebruiken ze toch een zweep als verlenging van je lichaam, dus eigenlijk als een soort bips..toch? nou als de pony's nou eens denken dat een bezem ook één of andere verlenging is... dan lijkt het (volgens mij hoor) net of je de hele tijd uithaalt.. mijn (verzorg) pony vind het ook helemaal niet leuk! soms gaat hij zelfs ernaar trappen..(maar meestal loopt hij weg) terwijl ik NOOIT met de bezem etc. heb geslagen! ik weet het natuurlijk niet van de vorige verzorgsters....

VxS schreef:Ik zou veel oefenen, je legt op een betonnen vloer een bezem of riek neer, en je loopt er langzaam langs. Zelf keur je het geen blik. Waarschijnlijk zal je paard wel kijken. (meestal word een paard rustig als hij weet dt jij ook niet bang bent) Doe dat iedere dag een keertje, en na een tijdje gaat je paard relaxen. Loop er iederekeer ietsje dichter langs, en na een tijdje is hij er aan gewend en weet hij dat je geen verkeerde bedoelingen hebt.