Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
deb_roeffen schreef:Ik heb een 2 jarige hengst die momenteel de baas over alles en iedereen wil spelen en hij heeft nu uitgevonden dat hij sterker is dan ik, ik breng hem altijd met hengsteketting na de wei en dit gaat nog redelijk goed tot dat hij strijgert en het op een lopen zet zodat je hem niet meer kunt houden, als je hem dan vervolgens wilt vangen loopt hij je gewoon uitdagen rent hij op je af stijgerd een keer en rent vervolgens over je heen of net langs je heen met het liefst nog een trap na. wie heeft er tip om mij te helpen hem weer in bedwang te krijgen???
*KNIP*

HedwigO schreef:Ik heb net in het boek van veulen tot rijpaard van Maxwell hierover gelezen. Je moet (volgens het boekje) als hij steigert hem een tik geven onder zijn buik als hij steigert. Dat zijn de delen die de hengst volgens zijn instinct wil beschermen, aldus maxwell.
Verder consequent zijn. Al join- up geprobeerd?
succes
HedwigO schreef:Ik heb net in het boek van veulen tot rijpaard van Maxwell hierover gelezen. Je moet (volgens het boekje) als hij steigert hem een tik geven onder zijn buik als hij steigert. Dat zijn de delen die de hengst volgens zijn instinct wil beschermen, aldus maxwell.
Verder consequent zijn. Al join- up geprobeerd?
succes
ktink schreef:Ik denk dat je niet de goede persoon bent om deze hengst op te voeden..
Waarom is hij nog hengst? En is castereren geen mogelijkheid? Dan heeft hij geen last meer van al die hormonen e.d.
) altijd de regel.. zij lomp, ik lomp. Werkt prima, paard weet precies waar ze aan toe is.
. Verder lees ik met kromme tenen allerlei "adviezen" van een hoop mensen die vrees ik nog nooit een hengst van dichtbij hebben gezien
. In elkaar slaan is niet de oplossing, of je moet het fijn vinden dat je paard bang van je is, dat kan. Mijn manier is het in ieder geval niet. Weten wat je doet, dát is belangrijk. amondi schreef:een klap onder zijn buik, eens in elkaar trappen???? hoe dan????
En wat als hij kwaad wordt of eens lekker de rangorde met jouw lijfje wil uitvechten????
De adviezen die hierover gegeven worden zou ik niet eens met een shetlander uit willen proberen, laat staan met een KWPNér.
@TS: laat deze hengst lekker over aan de eigenaar! Ga nooit meer alleen met hem aan de wandel of weiland. Beest weet nu al dondersgoed dat een mens geen partij voor hem is, even omhoog en je hebt alle ruimte die je nodig hebt om je om te draaien en eens uit te halen. Niet uit kwaaigheid, maar gewoon omdat het werkt!
Uitbreken betekent voor hem een weiland vol gras!
Helemaal opnieuw beginnen met hem, door iemand die hengsten gewend is. Dat lijkt me de enige optie.
En die "knip" lijkt me ook een goed plan, tenzij hij goedgekeurd moet worden.
Maaartss schreef:amondi schreef:een klap onder zijn buik, eens in elkaar trappen???? hoe dan????
En wat als hij kwaad wordt of eens lekker de rangorde met jouw lijfje wil uitvechten????
De adviezen die hierover gegeven worden zou ik niet eens met een shetlander uit willen proberen, laat staan met een KWPNér.
@TS: laat deze hengst lekker over aan de eigenaar! Ga nooit meer alleen met hem aan de wandel of weiland. Beest weet nu al dondersgoed dat een mens geen partij voor hem is, even omhoog en je hebt alle ruimte die je nodig hebt om je om te draaien en eens uit te halen. Niet uit kwaaigheid, maar gewoon omdat het werkt!
Uitbreken betekent voor hem een weiland vol gras!
Helemaal opnieuw beginnen met hem, door iemand die hengsten gewend is. Dat lijkt me de enige optie.
En die "knip" lijkt me ook een goed plan, tenzij hij goedgekeurd moet worden.
tuurlyk niet als een paard een maal weet tegen wie die wel en niet tekeer kan gaan. is die tegen die gene die streng tegen hem is wel rustig. ik heb het zelf met een tinker gehad. en daar moesten we gewoon met ze 2 aan hangen anders ging die der vandoor paar keer een klap voor ze kop geven en het was over.
en als je hem castreet. kan een ruin zich af en toe nog steeds als een hengst gedrage xD