Hebben jullie paarden ook last van lentekriebels?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Moelie

Hebben jullie paarden ook last van lentekriebels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 11:14

Hallo bokkers,

Ik heb een haflingerruin die toevallig morgen 2 jaar word. Het valt mij op dat die sinds afgelopen week wat drukker is, als ik 'm naar de wei breng wil die altijd zodra die de wei ziet (en de pony's die er al instaan) er naar toe rennen, maar dat mag die dan niet van mij, zodra die dat doet laat ik hem een rondje lopen want eraan gaan trekken heeft geen nut, hij is harstikke sterk. Maar laatst bokte die ook. Dit doet die nog maar sinds een weekje ofzo, misschien 2. Ik denk dat het te maken heeft met lentekriebels.
Merken jullie aan jullie paarden ook dat ze er last van hebben? Zijn ze iets drukker de laatste tijd? Of is de mijne gewoon aan het 'puberen' ?

Groetjes Milou

Marronn

Re: Hebben jullie paarden ook last van lentekriebels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 11:22

Nee dat klopt. Daar heeft mijn pony ook last van terwijl ze al bijna 14 is. Het komt denk ik inderdaad omdat ze de lente in hun hoofd hebben. Maar gelukkig wordt het bij mij nu al wat minder als een paar dagen geleden. Maar ze is nogsteeds erg snel, vooral met rijden.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 11:53

Mijn paard wordt de laatste dagen ook helemaal gek als ze gras ziet.

Ze gaat een beetje steigeren, wil ernaar toe galopperen en probeert me gewoon mee te sleuren richting GRAS.
Ik laat haar ook rondjes om me heen lopen om haar in de hand te houden, want ze is op dat moment inderdaad béresterk.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 11:58

Mijn arabier heeft gisteren avond de hele weg nodig gehad Tong uitsteken

Dan zag hij aan de ene kant weer wat dat paard at, en dan zag hij links weer schapen (die eten ook paard!!)
Heb er wel 3x zo lang over gedaan, omdat alles in draf ergeer werd... Haha!

Het is het "jonge" gras he, daar kan geen haver tegen op.. Tong uitsteken

Maar ach, nog 2 weken en dan is alles weer normaal.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 21:29

Hier kwam ik laatst nog een topic over tegen.

Bij ons op stal hadden ze er ook last van, nu dat ze de wei weer in mogen valt het weer mee. Lachen

rizzzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 18:08

Bij ons ook ze hebben ( bijna ) allemaal last van de lente zelf de oude pony's Haha! Ik vind het wel leuk zijn ze lekker wild met rijden Lachen

Doosiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 10:51

Mijn arabische veulen van 11 maanden vind het nu ook ontzettend leuk om lekker te rennen naar de bak als ze los mag. Zeker als mama er niet is is ze ontzettend gek. Gelukkig is het nu al weer minder Haha!

Nienke_kus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 21:41

Mn welshpony heeft heel wat truckjes en kuuren maar in de lente heeft ze van die periode dat ze weer heel wat kuuren erbij krijgt - zoals in 1 hoek alleen maar stijgeren, en wanneer iemand bij de rand van de bak staat en zegt wat ik ertegen zou kunnen doen, werkt het wel maar zodra diegene weer weg is begint ze weer en reageert mn pony niet meer op de hulpen die ik geef en doet ze steeds weer hetzelfde (wat ze in die periode doet stijgeren-bokken-springen) - en als je dan weer na een paar dagen rijd dan doet ze weer heel schijnheilig en is ze ontzettend braaf.. en na zoveel week weer zon periode (in de lente vaker) Rolleyes

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 21:42

mijn paard had het ook indd, niet stilstaan met poetsen en opstappen, en nét overal de grens opzoeken, maar het word weer minder gelukkig, hij staat iig weer stil Haha!

Radetski

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 21:53

Ja mijne heeft het ook.. Alleen het probleem is ik mag nog 1 weekje niet rijden. Ben geopereerd. Dus dat gaat nog wat worden met rijden denk ik. Even naar me buurvrouw gaan denk ik.

Malou_Koos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 07:41

Jaa! vooral als ze de wei inmoet!

xLauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 08:36

Jaa egt als mijn verzorg paarden in de wei moeten worden ze helemaal zenuwachtig Tong uitsteken

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 09:00

ze hebben echt de lente in hun bol Haha! die van mij is zo gek als een deur.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 11:57

Saar is de laatste tijd ook übervrolijk af en toe Nagelbijten / Gniffelen .
Rare geluidjes maken, zwaaien met haar hoofd (ik wil ik wil, laat me nou gaan Clown ) en vooral heeeel hard draven, zodat ik soms net een stuiterbal ben als ik op haar zit Nagelbijten / Gniffelen

Maar voor de rest is ze even lief als altijd Ja

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-08 12:39

Haha oke, dus de mijne is niet de enigste. Hij schudde ook met zijn hoofd zodra die het gras zag en wou er dan onmiddelijk naar toe draven. Het is nu wel wat minder aan het worden, ook omdat ik 'm eens goed heb aangepakt vd week want het werd me iets te erg.

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 16:19

Ja vreselijk ik heb 2 ruinen en ze zijn allebei verliefd. Vreselijk om ze uit de wei te halen ze draaien rond en gillen als hengsten. Zelfs als ze weer thuis staan staan ze te gillen in de hoop op een reactie. Joepie het is lente haha.