Paarden in t land

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Yvon

Paarden in t land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 08:59

Mijn paard staat een paar dagen in een weiland tegenover mn huis. Samen met 2 andere paarden. Daar staat is op stal ook altijd mee in t land.
Nu zijn die andere 2 dikke maatjes en die van mij hangt er een beetje bij...
Vind het een heel sneu gezicht eerlijk gezegd. Heb niet het idee dat die andere echt de baas zijn want als hij te dicht bij komt dan kijken ze we wel lelijk maar meer niet. En als die van mij dan toch echt nog dichterbij wil komen dan slaat en bijt hij die andere tot ze weg gaan. Niet heel ernstig hoor maar hij jaagt ze meer even weg.
Nu weet ik niet of ik hem zal laten staan tot mandag of dat ik m vandaag maar naar huis breng. Lijkt me voor hem niet zo gezellig.Die andere 2 staan de hele dag zij aan zij te grazen en hij mag een stuk verderop staan. Weet niet hoe zo'n paard dat ervaart?

rizzzo

Re: Paarden in t land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 11:29

Ze zullen gewoon nog aan elkaar moeten wennen het kan wat langer duren dan verwacht. Maar volgens mij moeten ze hem gewoon nog accepteren

moniqueder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 11:43

Het is meestal rangorde bepaling en deze kan zelf voort blijven duren. Ik heb mijn 3 paarden aan huis staan en die staan al lang samen. Ze kunnen dag en nacht naar buiten en leven met elkaar. Zelfs bij hun is nog keer op keer weer die rangorde bepaling te zien. Zeker als het om voedsel gaat. Het is nu eenmaal de natuur.

Ik zal me paard er niet voor terug halen. Het is toch heerlijk om buiten te zijn.
Het alternatief is waarschijnlijk zijn stal (?) en ik weet niet of hij daar blijer van wordt....

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 11:52

Dat is normaal in de rangorde, diegene die onderaan staat moet grazen op de mindere stukken. Dat zul je altijd blijven houden. Paarden voelen zich daar ook het prettigst in. Ze kunnen niet zonder die rangorde en leider. Wat is het alternatief thuis?
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 08-05-08 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 11:53

lekker bij elkaar laten stan, kan best goedkomen!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 21:45

mijn paard stond eerst altijd alleen (hij staat met 2 merrie's en een ruintje) maar nu lopen die merrie's als verliefde pubers achter hem aan en staat het ruintje alleen...hij vind het wel best

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 22:08

Mijn paard staat ook vaak alleen te grazen. Zo nu en dan scharrelt hij weer eens bij de groep ( ze staan met zijn 7en ) of graast dan eens gezellig naast een ander. Zolang ik zie dat hij ontspannen op [het land staat en zich vermaakt met gras eten heb ik het idee dat hij het wel best vind en gewoon lekker in zijn vel zit. Ik maak me er niet zo druk om dat hij alleen staat, zolang hij maar ontspannen is en er lekker rustig bij staat

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 11:23

ik weet niet of hij er al lang staat of net?

maar mijn nieuwe 2 jarige had ik in het land gezet bij mn andere ruin met zn vriendje en daar stond nog een ruin bij.
Hij werd de eerste paar dagen buitengesloten maar nou lopen de 3 ruinen bil aan bil en is die andere een beetje een eenling maar dat komt wel goed hoor