Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
femmefatale1 schreef:Dus heb nog even geduld.. en vraag niet veel van em..
Komt goed..
crossmonster schreef:Is hij ook sneller moe? Dof in de vacht?
Het is algemeen bekend dat paarden ziek worden, vervelend worden of zelfs overlijden, als ze in een stal staan waar een sterke waterader onderdoor loopt.
Ik heb het al vaak meegemaakt. Zelden dat paarden wel kunnen aarden in zo'n stal.
ken je een goede aardstralen meter? Zo nee, plaats dan een oproepje. Baat het niet dan schaadt het niet.
Als zoiemand komt, hangt deze een attribuut op om de ader af te kaatsen of om te leiden. Elke opspoorder heeft hier zijn eigen product voor.
Ik heb in huis een spoel hangen met een magneet.
In mijn vorige huis lagen twee hele grote wateraders. En onder de stallen lag er ook een, allemaal hebben we ze om laten leiden en slaapproblemen waren opgelost, paarden liepen weer de stallen in ( Paarden wilden er eerst nooit instaan!)
Dus zeker de moeite waard om te proberen.
Sommige mensen kunnen het zelf ook voelen.
Die krijgen koude voeten of zware benen in die stal.
Je kan ook heel simpel zelf stokjes maken waarmee je de ader kan opsporen, maar als er een zit zul je toch iets eraan moeten doen.
Urielle schreef:femmefatale1 schreef:Dus heb nog even geduld.. en vraag niet veel van em..
Komt goed..
Ik wil hem ook graag de tijd geven maar hij is ook echt niet meer te rijden.
Ondertussen kan ik nl. alleen nog stappen zonder verzet en het is aftellen wanneer dat begint

Citaat:ha ha last van aardstralen!!!!!! hi hi
Iedereen probeerd gewoon te helpen.
en verwacht je (onbewust!) op dit moment iets te veel van hem?
en een maand op een nieuwe stal is niet lang. Misschien een maandje maar eens totaal niks van hem verlangen, behalve dat hij even lekker bezig is? Geen wedstrijd, zware training?
Ik weet alleen dat dit mij en m'n haf geholpen heeft toen hij ook zo buitengewoon uit zijn hum was. femmefatale1 schreef:Dat geeft niet.. dan rij je toch even niet??
Er zijn genoeg andere manieren om met je paard bezig te zijn.
) want ik heb er voor het zadelmak maken ook een half jaar alleen maar wat mee gespeeld 
[/quote] 
avaluna schreef:Wat balen, zeg!
Aan de hand wandelen lijkt me goed. Ga idd zoiets met hem doen en grondwerk e.d.
Het komt vast wel weer goed, laat het even los en geef hem alle tijd en ruimte, zodat je niet onbewust nog meer druk op hem uitoefent...
Succes!
Lekker uitgebreid poetsen ook, gezellig op bezoek zonder te rijden en hem inderdaad tijd gunnen
Het is denk ik gewoon een erg gevoelig paard! 
plientjedres schreef:crossmonster schreef:Is hij ook sneller moe? Dof in de vacht?
Het is algemeen bekend dat paarden ziek worden, vervelend worden of zelfs overlijden, als ze in een stal staan waar een sterke waterader onderdoor loopt.
Ik heb het al vaak meegemaakt. Zelden dat paarden wel kunnen aarden in zo'n stal.
ken je een goede aardstralen meter? Zo nee, plaats dan een oproepje. Baat het niet dan schaadt het niet.
Als zoiemand komt, hangt deze een attribuut op om de ader af te kaatsen of om te leiden. Elke opspoorder heeft hier zijn eigen product voor.
Ik heb in huis een spoel hangen met een magneet.
In mijn vorige huis lagen twee hele grote wateraders. En onder de stallen lag er ook een, allemaal hebben we ze om laten leiden en slaapproblemen waren opgelost, paarden liepen weer de stallen in ( Paarden wilden er eerst nooit instaan!)
Dus zeker de moeite waard om te proberen.
Sommige mensen kunnen het zelf ook voelen.
Die krijgen koude voeten of zware benen in die stal.
Je kan ook heel simpel zelf stokjes maken waarmee je de ader kan opsporen, maar als er een zit zul je toch iets eraan moeten doen.
ha ha last van aardstralen!!!!!! hi hi![]()
gewoon geduld hebben, je moet zelf ook wennen als je verhuist bent.
succes.
Urielle schreef:femmefatale1 schreef:Dat geeft niet.. dan rij je toch even niet??
Er zijn genoeg andere manieren om met je paard bezig te zijn.
Is geen probleem (behalve dat ik binnenkort nergens meer mag starten omdat ik zoveel afmeld, samenloop van omstandigheden) want ik heb er voor het zadelmak maken ook een half jaar alleen maar wat mee gespeeld
maar ik ben een beetje benauwd dat hij het koppelt aan: als ik klierig genoeg ben, rijdt ze me niet meer.