Paard blijft Paard bijten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Karen_enter

Paard blijft Paard bijten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 12:27

Hoi bokkers,

Ik zit met het volgende probleem:
Ik verzorg al ruim 2 jaar een ruin genaamd Entertainment.
In de omgang is het een echte knuffelbeer, en je kan met hem kroelen zoveel je maar wilt.
Hij is héél mens-en kindervriendelijk, zou geen stap verkeerd zetten ook al is hij nog maar 4 jaar.
Maar tegen paarden is hij héél anders.
Ruim een half jaar hebben we er een nieuwe pony bij, Hij heet Mickey en is een 21-jarige ruin.
In het begin leek hij neit geacsepteerd te worden, hij stond altijd alleen in de weide en wou verder ook geen contact met Entertainment.
Met de tijd is het gebeterd, ze grazen al samen maar echt vriendjes zijn ze nog steeds niet.
Mickey is namelijk heel erg bang van Entertainment, als ik Mickey ga halen in de wei en entertainment komt iets te dichtbij word hij al meteen angstig.
Dit is wel te begrijpen want Entertainment is een bijtgraag paard.
De eerste paar dagen kreeg Mickey het al hard te verduren, tijdens voertijd of gewoon wanneer ik hem ging halen in de weide kreeg hij al meedere harde beten van entertainment.
Meestal bijt entertainment mickey aan de binnenkant van zijn achterbenen, het is zondag weer gebeurt en mickey had een grote open wond.

Ik kan het niet blijven aanzien dat entertainment Mickey maar blijft bijten bij een onenigheid.
Hij staat al vol wondes en ik wil écht dat het ophoud.
Aan de andere kant is Entertainment dus de leider van de groep( van 2 paarden maar dat maakt niet zoveel uit).
Wanneer ik ga rijden met Mickey in een andere weide zet ik entertainment op stal.
Wanneer hij merkt dat we weg zijn, begint hij helemaal te flippen.
Hij gaat superhard hinniken en is zo zenuwachtig dat hij hele kuilen graaft in zijn stal.

Heeft iemand tips op dit bijtgedrag te stoppen?
Ze staan nu al appart bij voedertijd, maar zelfs als ik hem gewoon in de weide ga halen probeert hij nog vlug te happen.
Zelf vind ik het ook gevaarlijk want als Mickey schrikt trekt hij me gemakkelijk mee.
Alvast bedankt voor het kijken en ik hoop dta jullie voor dit probleem misschien wat tips hebben.

8nnemiek

Re: Paard blijft Paard bijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 14:08

Dat is vervelend zeg. Ik denk dat het inderdaad het beste is om ze in dit geval uit elkaar te halen, misschien een ander vriendje erbij.. Of je zou het bijtende paard een anti-bijt kap/graasmasker op kunnen zetten. Dan moet het gras wel lang genoeg zijn.
Bij mijn paard staat ook een oudere pony, die kent totaal geen paardentaal en wordt daardoor ook weggejaagd en aangevallen. Die staat ook apart. Tis wel vervelend natuurlijk, maar soms kan het niet anders.

Karen_enter

Re: Paard blijft Paard bijten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 22:00

MysticTinker schreef:
Dat is vervelend zeg. Ik denk dat het inderdaad het beste is om ze in dit geval uit elkaar te halen, misschien een ander vriendje erbij.. Of je zou het bijtende paard een anti-bijt kap/graasmasker op kunnen zetten. Dan moet het gras wel lang genoeg zijn.
Bij mijn paard staat ook een oudere pony, die kent totaal geen paardentaal en wordt daardoor ook weggejaagd en aangevallen. Die staat ook apart. Tis wel vervelend natuurlijk, maar soms kan het niet anders.

Ik vind het wat zielig om hem helemaal alleen te zetten...
Op sommige momenten gaat het goed , op andere begint hij weer te bijten.
Vandaag ging het goed, ze waren erg vrolijk en speelden zelfs met elkaar!
Wat een fijn gezicht op dat te zien.
Hopen dat het zo zal blijven.