Bijtende shetlander

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lotte_James

Bijtende shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-08 17:38

Hoi,
Ik heb sinds een week een nieuwe shetlanderruin van nog maar 2 jaar Haha!(James Bloos )!
Alleen is hij niet altijd even lief,
Want vaak bijt hij! En dat is erg vervelend, ook omdat er elke week kinderen op een andere shet rijden die erbij in de wei staat...
Als je naast hem loopt hapt hij ook vaak ineens in je been Clown

Weten jullie misschien hoe je hem het het beste af kan leren?

CCPepitoCC

Re: Bijtende shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 18:00

Lotte_James

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-08 18:10

Ah dankje, die had ik nog niet gezien (a)

Spinoza

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 18:13

consequent zijn zeker. tik op de neus beni k niet altijd een vorostander van. kan soms wel even mar niet te vaak ivm kopschuw worden. Maar weet je wat ik altijd doe als ze mij bijten, klinkt gek, maar ik bijt terug. In ogen of neus ofzo. echt dan leren ze het heel snel af.

Lotte_James

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-08 18:16

Ik ben daar ook niet zo'n voorstander van, (tik op de neus)
Bij mijn vorige shetlander is dat veel gedaan toen ze nog jong was, en daardoor is ze altijd bang geweest als je bij haar neus kwam...
Ik zal het eens proberen, al ben ik wel bang dat hij mij dan weer terug bijt of dat ik een kopstoot krijg of iets Tong uitsteken

Spinoza

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 18:18

bij onze donder roos doe ik het alleen met een halster om . bijt zij dan trek ik haar hoofd om laag en bijt ik in haar oor. vind ze echt niet leuk. dus houdt dan snel op. ze moet het nu nog amper tot niet meer. deed het vroeger ook bij mijn pony die had het gelijk in 3x door en deed het nooit meer.

CCPepitoCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 18:20

Met tikje bedoelde ik ook tikJE he Tong uitsteken niet je pony half in elkaar slaan ofzo Clown
Terug bijten werkt inderdaad ook. Het ligt gewoon een beetje aan het paard wat het beste werkt, maar zolang je consequent bent moet het gaan lukken Lachen

Lotte_James

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-08 18:31

Ah het klinkt raar, maar is denk ik het proberen waard Knipoog

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 19:24

Als een paard mij zou bijten zal ik, waar dan ook een flinke klap geven.
Als hij aanhaling maakt laat ik het gewoon dat hij me bijt, je moet ze niet voor hun fout behoeven, maar ze juist in verleiding brengen, dan kun je ze het afstraffen.

CCPepitoCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 19:32

Liiesjjj schreef:
Als een paard mij zou bijten zal ik, waar dan ook een flinke klap geven.
Als hij aanhaling maakt laat ik het gewoon dat hij me bijt, je moet ze niet voor hun fout behoeven, maar ze juist in verleiding brengen, dan kun je ze het afstraffen.

Je paard in de verleiding brengen om je te bijten en 'm dan afstraffen? Lijkt me een beetje vreemd.. Het gaat erom dat het paard niet meer bijt, als hij het probeert straf je 'm, maar je gaat hem niet uitdagen om je te bijten en 'm vervolgens straffen voor gedrag dat je zelf hebt uitgelokt. Dat lijkt me niet echt eerlijk.

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 19:36

Onopvallend natuurlijk, in situaties wanneer hij het het meeste doet.
Je moet natuurlijk niet extra elke keer met je hand bij zijn mond zitten en kijken of hij bijt, nee dat is idd niet eerlijk.
Maar als je hem in een situatie brengt waar hij het dus vaak doet/probeerd, kun je het hem het makkelijkste afleren.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 19:41

hier zijn al meerdere topic's over.. ik heb al geTeMt

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 19:45

als hij bijt moet je hem een tik geven maar niet op zijn hoofd en de tik moet binnen 3 sec. uitgedeeld zijn anders weet hij niet meer wat hij verkeerd heeft gedaan bij mijn paardje werkt het(soms)

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 19:48

pridje schreef:
als hij bijt moet je hem een tik geven maar niet op zijn hoofd en de tik moet binnen 3 sec. uitgedeeld zijn anders weet hij niet meer wat hij verkeerd heeft gedaan bij mijn paardje werkt het(soms)

Binnen 3 sec?
Zo slecht is hun geheugen nou ook weet niet hoor Vork

CCPepitoCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 19:52

Liiesjjj schreef:
pridje schreef:

Binnen 3 sec?
Zo slecht is hun geheugen nou ook weet niet hoor Vork

Als je je paard/pony wil straffen dan moet het echt snel, anders snappen ze niet wat ze verkeerd hebben gedaan. Je moet niet een minuutje ermee wachten, als je straft doe dat dan meteen als de pony doet wat hij niet mag en doe het consequent.

tina123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 19:54

spinet schreef:
consequent zijn zeker. tik op de neus beni k niet altijd een vorostander van. kan soms wel even mar niet te vaak ivm kopschuw worden. Maar weet je wat ik altijd doe als ze mij bijten, klinkt gek, maar ik bijt terug. In ogen of neus ofzo. echt dan leren ze het heel snel af.

Euhh, hoe bijt je in een oog?

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 19:56