Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
dat verklaart het ruik en hinnik gedrag...
Lieke_M schreef:Help! Sinds m'n pony terug thuis staat (24/7 op wei), gedraagt ze zich helemaal anders. En ik kan haar signalen niet ontcijferen.
Wie spreekt pony-taal??
Voorbeeldjes:
Ze is altijd nogal afstandelijk geweest, niet echt een knuffelpony. Maar liet zich altijd goed poetsen en dergelijke. Als ik haar nu een halster omdoe in de wei en begin te poetsen, begint ze aan mij te 'nibbelen'. Ik begrijp niet waarom ze dit doet, ze heeft dit nooit eerder gedaan. Ik weet zelfs niet of het een goed of slechte betekenis heeft. Wil ze nu echt bijten?? Of gewoon zoeken naar eten in m'n zakken?
ze kriebelt je terug, net zoals paarden elkaar op de schoft zacht bijten. het is dus een reactie op het poetsen, en een teken van vriendschap.
ze doet het nu wellicht bij jou omdat ze een echt paardenvriendje mist
Vorige week wou dochter erop, effe halster om, dochter op blote rug in de wei. Na 2 stappen begint pony gewoon te hinniken (??). Was geen toeval, want gebeurde gisteren opnieuw. Als er iemand gaat opzitten, gaat ze hinniken.
Is ze nu blij dat we met haar bezig zijn? Of is dit eerder een waarschuwing voor iets?
lopen(rijden), is misschien in haar beleving weg gaan bij andere paarden, ook al zijn die er niet?
Was worige week gaan rijden op manege, andere pony dus. Kom in de wei met dezelfde trui aan om haar te poetsen en ze was nogal 'plakkerig'. Ze kwam constant aan mij hangen en ruiken en knabbelen..en achter me aan stappen, terwijl ze dus anders vrij afstandelijk is. Rook ze nu die andere pony??
ja![]()
Sorry voor de rare post, maar ik krijg de kriebels van haar gedrag!
Amadeo schreef:@ rianneke, dat zou kunnen, goeie!
Of je kan een grote schet doen, want waarom zou een shetje niet kunnen en een a pony wel???
. 't Is nl niet mijn eigen wei en een degelijke afsluiting plaatsen kan dus niet.