Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
MysticTinker schreef:Wel een betere conditie krijgen en dus meer energie, maar ik heb nooit echt meegemaakt dat een paard daardoor feller wordt.
Is er niet iets anders veranderd? Minder weidegang? Ander/meer voer?

(En er dus lekker relaxed op zit!!) mo_van_dijk schreef:Dat vraag ik mij ook af!
Hangt er natuurlijk vanaf op welke manier je rijdt... Als je er als gefrustreerd op zit en alleen maar loopt te trekken en te schoppen, dan wordt een paard wel druk.
Maar neem aan dat jij gewoon lol in je knol hebt(En er dus lekker relaxed op zit!!)

paafke schreef:Daar heb ik nog nooit van gehoord, wel van te weinig rijden. Maar is je pony alleen druk met het rijden of ook in de omgang? Misschien proberen om een vast ritme met het rijden te krijgen, bijv. eerst rustig losstappen dan een drafje, dan een oefening gaan doen, een galopje, daarna weer rustig uitstappen en daarin gewoon een regelmaat krijgen. Van regelmaat worden paarden vaak wat rustiger.
mo_van_dijk schreef:Meestal hangt het druk zijn af van het ras, afstammeling, karakter of idd meer voer dan nodig is!
twinducklin schreef:Is je pony echt drukker of heeft die gewoon meer energie door een betere conditie? Wat doet ze precies ?
Van vaak rijden wordt een paard normaal juist rustiger, alleen krijgen/behouden ze inderdaad een beter conditie.
twinducklin schreef:Dat vind ik niet raar dat ze steeds drukker wordt, mijn merrie heeft dat ook. Dat betekend dat ze zich waarschijnlijk met teveel spanning laat rijden, dus ontspanning opzoeken en vanuit daar gaan rijden. Veel spanning is adraline, nog meer spanning nog meer adraline is nog drukker, blijft dan dus een cirkeltje..
mo_van_dijk schreef:Is ze helemaal in orde (de rug) ?

roxxxiejjj schreef:Mijn welsh arabiertje liep ook altijd heel gespannen rond. Wou nooit aan de teugel en alleen maar harder. Het kan zijn door druk op de mond:) of door pijn in zijn rug. Mijn huidige pony heb i keerst 2 jaar verzorgd toen hij van mij werd tandarts geweest en hij had hele grote en vooral veel haken! En ook een rugprobleem waar aan gewerkt word!;) evt longeren met pessoa. Daar worden veel paarden ontspannen van en het is erg goed voor de rug!