Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
TiaraBungy schreef:waarom moet het altijd met een zweep ??
Maar ik zou het niet pikken als ze me proberen te trappen, dus zou ik even met de zweep op de grond slaan dat hij toch even denkt van ow.. juist ja.. TiaraBungy schreef:waarom moet het altijd met een zweep ??
TiaraBungy schreef:misschien snapt haar paard haar wel niet?? omdat haar lichaamshouding niet goed is??
Iemand daar wel 's gelijk aan gedacht?? :S
TiaraBungy schreef:waarom moet het altijd met een zweep ??
Dapy schreef:TiaraBungy schreef:misschien snapt haar paard haar wel niet?? omdat haar lichaamshouding niet goed is??
Iemand daar wel 's gelijk aan gedacht?? :S
Ja dat kan ook, ik weet niet hoelang ze haar paard al heeft of hoe oud het paard feitelijk is. Maar inderdaad daar had ik nog niet gelijk aangedacht. Sorry

Vjestagirl schreef:TiaraBungy schreef:waarom moet het altijd met een zweep ??
Om te voorkomen dat je in je maag getrapt word?
Een zweep is een verlenging van je hand. Als je paard naar je slaat, is terugslaan als eerste reactie geen slecht plan. Daarna moet je natuurlijk kijken naar wáárom je paard zo doet...
al vind ik dat je het nooit op moet lossen met slaan!
Zammie schreef:Het paard omdraaien naar jou toe voordat je hem loslaat en als hij zich dan omdraait en wil trappen inderdaad met je stem en longeerzweep (op de grond slaan) om hem te laten schrikken. Vaak is dit al genoeg. Als je paard in de hoek blijft staan met de kont naar jou gericht hetzelfde doen met longeerzweep. Er zit wel een duidelijk verschil in lichaamstaal tussen niet willen en bang zijn. Houdt dit wel goed in de gaten, want als je paard bang is heb je echt een heel ander probleem. Zelf rechtop lopen, schouders naar achteren (zelfverzekerd)
TiaraBungy schreef:Vjestagirl schreef:
Om te voorkomen dat je in je maag getrapt word?
Een zweep is een verlenging van je hand. Als je paard naar je slaat, is terugslaan als eerste reactie geen slecht plan. Daarna moet je natuurlijk kijken naar wáárom je paard zo doet...
Ik denk dat je eerst 's moet na gaan denken waarom je paard het doet.. en dan pas slaan..al vind ik dat je het nooit op moet lossen met slaan!
Mijn paardje is erg dominant over mijn moeder, Annemarie van der Toorn heeft haar geholpen, en voila.. jullie moeten 's zien hoe braaf hij bij haar is