Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

connie1964 schreef:stoppen verkopen en andere pony...t klinkt misschien hard en simpel
Het is waarschijn lijk niet leuk..,, maar zo kan het niet langer, als het echt zo erg is als in je verhaal..
... 
Witoto schreef:Is de pony al helemaal nagelopen of ze geen pijn in haar rug ofzo heeft? Dat als jij gaat verzitten ofzo dat ze pijn heeft en haar reactie hierop volgt?
Begrijp overigens heel erg goed dat je zelfvertrouwen een flinke deuk heeft gekregen. Dit heeft ook tijd nodig om weer te herstellen.
kips schreef:wat doet je pony als er iemand anders op zit dan?
connie1964 schreef:stoppen verkopen en andere pony...t klinkt misschien hard en simpel maar ik spreek uit ervaring.Ik heb 4 paarden ingeruild omgeruild enz en nu heb ik er een die echt helemaal t einde is.Bij sommige mensen klikt t gewoon in 1 keer en bij andere niet en je moet goed voor ogen houden dat je een paard/pony voor je plezier hebt,moet je er met angst en beven al naartoe dan gaat t gewoon niet werken.Misschien een wat oudere pony of een wat rustiger.Ik heb ook 2 x goed in t ziekenhuis gelegen en de beslissing gemaakt om ze om te ruilen.Klinkt hard ik weet t maar t plezier wat ik nu de afgelopen 8 maanden met mijn paardje heb is niet te geloven terwijl ik niet eens meer durfde te rijden.Heb zondag een buitenrit gemaakt van 3,5 uur,wie had dat ooit gedacht.
Marigold schreef:of je laat haar de komende tijd rijden en uitbrengen door een meer gevorderde ruiter die het aandurft.
zijn kan dan dit gedrag eruit rijden, en jij kan ondertussen misschien les nemen op de manege of op een ander paard.
als je deze pony echt wilt houden lijkt me dit een goede optie.
Cassidy schreef:Ik zou je willen adviseren om je pony een keertje helemaal na te laten kijken, en ook zadel te laten controleren. Wanneer is de laatste keer de tandarts bij je paard geweest?
Als je zeker weet dat er lichamelijk niets mis is, kun je twee dingen overwegen. Je kunt je paard ter correctie even bij iemand brengen om hem door te laten rijden, verder proberen je eigen kennis te vergroten door bijv. aan grondwerk te doen, en je bezig te houden met Natural Horsemanship. Dat kan je helpen met het aanreiken van methodes die je kunt gebruiken om dit probleem op te lossen. Verkopen kan altijd nog, en is de makkelijkste oplossing. Maar als je echt van deze pony houdt, dan knok je voor haar, en zorg je dat je er samen uitkomt.