zo als de tietel zegt:
ik heb een haflinger ruin van 18 jaar en een mini shettie hengst van net 6 jaar dat gaat altijd goed samen de ruin is baas!
nu komt er as zondag een nieuw paardje bij ons staan een haflinger ruin van 5 jaar
Er heeft een tijd geleden een welsh ruin bij gelopen en dat ging onderling niet goed. De welsh kon wel samen met mijn haf, en kon ook goed met de mini shet, maar alle drie ging niet goed samen.
De mini shet probeerde de welsh te ''dekken'' en dat liet mijn haflinger niet toe en schopte letterlijk en figuurlijk de mini shet van links naar rechts door de wei heen. Hij bleef dit net zo lang doen tot hij de mini shet door de draad heen schopte.
Ik ben toen als volgt te werk gegaan.
shet en haf waren altijd al bij elkaar welshje kwam dus heb de welsh eerst 14 dagen appart gehouden. Toen hem bij de dominanste gezet ( dus alleen de haf) dat ging prima die heb ik zo 2 maanden laten lopen toen de mini shet er bij. En toen begon de ellende! al bij al is de welsh weggegaan ( was van vriendin op pensionstalling bij ons). Toen heb ik de shet en de haf terug bij elkaar gezet dat is allemaal prima verlopen.
Nu krijg ik dus weer een nieuw paardje op pensionstalling. hoe moet ik nu te werk gaan?
Eerst 2 weken appart en dan de haf gelijk samen met mijn haf en shettie zetten of eerst bij de shettie en later mijn hafje er bij of gelijk van af de eerste dag?