diep slapen en dromen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lailapri

diep slapen en dromen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-08 05:37

(1e alinea hoeft niet perse gelezen te worden)
Gister avond toen ik naar bed ging en er nig geen 5 min in lag hoorde ik verschillende paardjes hinniken, van de merrie en het veulen kon ik thuisbrengen en de reactie van de hengst daarom op, maar ik hoorde nog meer, dus beneden een seintje gegeven en me vader ging kijken. afijn hij riep mij want drachtige shetmerrie was niet helemaal lekker, ik kwam en idd van bijna geen uier naar bijna helemaal vol in een paar uur. ik besloot haar op stal te zetten en om geen onrust op het land te kweken het hengstje dat erbij liep ook mee te nemen. Nou lekker samen in een ruime schone box en naar bed gegaan, uurtje later weer kijken, omdat zij in een kwartier tijd al 2x was gaan liggen een slaapzak gepakt en erbij gaan slapen. ze werd er rustiger van maar goed daar gaat het nu niet om.

want wat ik ontdekte was dat de hengst heel diep kon slapen, en dromen,
1e keer lag hij op zijn zij met gestrekte benen en maakte drafbewegingen met zijn benen (mis achter lekkere merrie aan?)
2e keer maakte hij hinnik achtige geluidjes en hengstenbrullen en lag hierbij ook weer op zijn zij.
3e keer net zo als de 2e keer.

Om hem wakker te krijgen moest ik hem flink roepen. Maar ontwaakte dan met een schok en stond meteen recht op. Een tijdje geleden lag die ook al eens hinnikend en bewegend te slapen toen moest ik hem echtg wakker schudden maar ja dan denk je ach vreemd maar verder niet.

Nu heb ik vaker in een stal geslapen met pony maar dit nog niet meegemaakt, wie van jullie heeft dit wel eens meegemaakt en kan er meer over vertellen?

josien

Re: diep slapen en dromen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 13:15

Sommige paarden kunnen inderdaad diep slapen en dromen. Maak het ook mee met super gevoelige paarden die lang onder extreme spanning hebben gestaan en waar de spanning weg is. Deze paarden lijken wel in coma. Soms kan je ze zelfs niet wakker krijgen.

na enkele weken moet dit wel weg zijn.

Kitty_Misje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 13:16

Jeps, ik ken het ook. Gewoon rustig afwachten Knipoog

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 13:21

Bij een paard heb ik het nooit gezien.
Maar onze kat doet dat ook Tong uitsteken Die praat in zn slaap (zo'n zachte, korte mauw mauw geluidjes), en slaat met z'n pootje

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 14:52

ik heb het wel heel veel bij veulens gezien,maar bij volwassen paarden eigenlijk nooit.
hoe oud is het hengstje?

denk niet dat het raar is hoor,hij voelt zich in elk geval zo veilig dat hij wel in een goede slaap raakt en zodoende dan dus ook kan dromen?

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-08 14:59

ja dat wel, wonder boven wonder want hij is meestal heel bang, maar sliep alleen bij me voeten. hij lag niet in coma maar als hij dan wakker werd sprong die op.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 15:06

volgende keer camera mee en een filmpje maken Haha! Knipoog

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-08 15:09

ja stom had me telefoon bij me
misschien vannacht, maar misschien zet ik ze apart net hoeveel stress het geeft als mamma eenmaal kind heeft moet toch iedereen weg.