ik ben het niet met jullie eens dat het goedkomt
Hier is dit al 3 jaar aan de gang en er komt echt geen verbetering in.
Dat artikel in bit slaat nergens op, geef hem wat hooi
nou dat walst ze plat, ze wil maar 1 ding, achter de andere aan !
Op zich is dit al een heel onzeker paard, wil graag bij dr vriendin staan en zelfs als deze geen zin heeft in haar in dr persoonlijke ruimte , laat ze zich trappen en staat dan te kijken van ; wat doe ik fout ?
Dit is echt een veel breder probleem.
Heb je een grote stal, groot erf, zou je paarden die aan elkaar dreigen te hechten, het best meteen uit elkaar kunnen zetten.
Het kan zelfs gewoon gevaarlijke situaties opleveren, als je in je eentje met het paard met verlatingsangst zou willen buitenrijden. Dat kan je simpelweg vergeten, want je bent zo weer thuis.
Zelf probeer ik nu elke dag even met haar bezig te zijn, 5 meter bij dr vriendin vandaan, weer terug. Volgende dag 10 meter bij dr vriendin vandaan enw eer terug....gaat dat niet, dan tussenliggende stapjes nemen van 1 of 2 meter.
Langzaamaan wil ik dan toch het erf afdraaien, uit zicht van de anderen. Maar dan begint het hoor !!
nek operop, dribbelen, gillen....
Zodra ze rusitg loopt, keer ik om, mag ze terug.
Als ik er lang over nadenk, is het eigenlijk gewoon zielig. Zo'n paard kan zichzelf zo gek maken in dr koppie en o wat zijn ze dan sterk.
Ik wens je veel sterkte en wijsheid, ts, ik blijf dit volgen en hoop dat het bij jou niet zo ver komt als bij mij.