Been plots opheffen en terug neerslaan tijdens poetsen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Annesneisje

Been plots opheffen en terug neerslaan tijdens poetsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-08 19:46

Hallo,

Het gebeurt soms dat ik mijn paardje aan het poetsen of krauwen ben terwijl hij lekker ontspannen is (laag hoofd, kauwen, sloompjes rondkijken, soms zelfs wat geeuwen, ...) en plots zwiept hij eens met zijn staart en brengt hij één van zijn achterbenen traag omhoog (wat eerst in rust stond) om hem dan krachtig achteruit te slaan (in het niets) of hard terug neer te laten komen op de grond. Hij doet het helemaal niet naar mij, hoor. Hij doet het ook soms ook met zijn rechterbeen als ik bv. links van hem sta. Hij blijft daarbij gewoon rustig ontspannen staan en gaat daarna ook weer meteen in rust met zijn been ...

Ik vind dat een beetje vreemd. Is dit uit verveling of zo? Of gewoon zomaar? Of zou mijn paardje mij iets duidelijk willen maken? Enig idee wat?

ellepel

Re: Been plots opheffen en terug neerslaan tijdens poetsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 07:34

bij ons doen ze het ook wel,vooral de paarden met zware sokken doen het..ze hebben dan jeuk in de sokken.
door even krachtig ermee te slaan zou de jeuk dan weggaan.
misschien nakijken of je dier eventueel veel zand op het been heeft zitten of anders waardoor het misschien jeuk kan hebben?

Annesneisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-08 20:35

Hallo Ellepel,

dat zou wel heel goed kunnen, want hij heeft flink behaarde kousen aan zijn benen en met het slechte weer van laatste tijd plakt daar inderdaad flink wat aarde en zand in.
Ik heb zijn kousjes vanavond al flink uitgekamd, terwijl hij mooi ontspannen bleef staan Dromen

Bedankt voor je advies!

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 20:41

mijn paard doet dat soms ook, volgens de osteopaat komt dat omdat haar been dan "slaapt" en das een vervelend gevoel ...

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 11:22

Dit doet de mijne ook af en toe, dan doet ie dat omdat er vliegjes in de buurt van zijn been zitten.
En idd zoals er al word gezegt, even kijken of er niet wat zand bij de sokken zit, misschien dat dat irriteert.