ineens verlatingsangst.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

piewie

ineens verlatingsangst.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 12:10

He hallo,
Fijn dat jullie dit even willen lezen.
Ik ben gister verhuisd naar een nieuwe stal.
Normaal gesproken, als ik verhuis of een dag weg ben met hem, heeft ie nooit de drang om naar andere paarden te gaan.
Gister zijn we verhuisd en ik wilde vanmorgen even wat poetsen enz.
Maar dit ging helemaal mis. Hij brak zowat alles af!!
Herkent iemand dit? En weet iemand wat ik hier tegen kan doen?
Want dit is best wel vervelend...
alvast bedankt!

piewie

Re: ineens verlatingsangst.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 12:44

niemand??

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 12:46

Ten eerste is het niet de bedoeling om na een half uur je topic om hoog te schoppen Knipoog
Gewoon even geduld.

ik denk dat het een kwestie van wennen is op zijn nieuwe stekkie Knipoog Wanneer mag hij de wei in? Staan er paarden om hem heen?

etc.

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 14:09

hij staat al in de weide en dat is ook het probleem, normaal haal ik hem zo van de koppel weg en is er niets aan de hand, maar nu hij verbouwt echt de gehele tent daarzo...
dus tja wat kan ik nu doen

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 14:14

Staat hij dan binnen alleen ?

Nicoleee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 14:16

Ik denk dat het gewoon een kwestie van wennen is, kijk het gewoon nog ff een poosje aan

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 14:29

Hilde_q schreef:
Staat hij dan binnen alleen ?

ja dan staat hij wel alleen binnen, maar dat was die op zijn vorige stal ook gewend.
Ik denk dat het ook een kwestie van wennen is, maar doordat ik dit nog nooit eerder bij hem heb meegemaakt, vind ik dit een beetje een rare reactie!
Vandaar dat ik graag tips wil hoe ik hier verder mee om moet gaan.

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 14:31

dan denk ik dat dat al probleem 1 is, wat voor stallen hebben ze daar dan ? Knipoog

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 14:45

Ben je al vaker verhuisd?
Kan zijn dat hij niet meer daar weg wil, daar 'vrienden' heeft gemaakt en daarom zo reageerd.
Gewoon geduld mee hebben, komt wel goed.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 15:09

Ja hebben wij ook meegemaakt. Komt op een nieuwe stal met 2 friese merries en draaide helemaal door!

Niet op te rijden, paniek als de merries ook maar uit het zicht waren... vermageren, niet meer op de trailer kunnen krijgen.....

Ik kan je er niet bij helpen, wij hebben het paard terug gezet bij huis( zolang het kon) en daarna ergens anders gestald. Daar ging het meteen wel goed en eigenlijk zetten we hem nu overal neer. Moet ook wel, want mijn dochter en paard doen samen de paardensport opleiding, dus gaat hij mee naar Stage en naar school.

Dus helaas geen pasklare oplossing van deze kant, alleen medeleven. Het is gewoon erg vervelend als je dit over komt.

FistiStomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 16:43

wennen, denk ik

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 18:06

Liiesjjj schreef:
Ben je al vaker verhuisd?
Kan zijn dat hij niet meer daar weg wil, daar 'vrienden' heeft gemaakt en daarom zo reageerd.
Gewoon geduld mee hebben, komt wel goed.

Ja ik ben al eens eerder verhuisd, maar nog nooit deze reactie gehad van hem. De stallen zijn goed, veel licht enz.
Ik kijk het even aan, zal vast wennen zijn.
Ik denk dat ik over een week een heel ander paard zie.

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-08 10:31

gister ben ik gaan longeren en op zich ging het goed, alleen de terugweg nd stal ging mis, hij trok me dwars door de weilanden heen...dus tja wat kan ik hieraan doen

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 15:53

sowieso een halster met bit in doen, gewoon een bitje eraan knopen met wat stal touwtjes, dit kan 1 keer gebeuren maar als het 2 of meer keer gebeurt wordt het gevaarlijk!

Mijn oplossing ken je, wij hebben het 4 weken aangezien en er kwam geen verbetering. Jammer voor ons, was een leuke pensionplek, maar het ging gewoon niet.

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-08 16:43

Het ging vandaag gewoon weg super goed. Wel moet ik erbij zeggen, dat alle paarden op stal stonden hoor toen we aan het werk gingen, maar dat is niet zo erg.
We zijn zelfs terug gereden naar de stal en rustig afgestapt.
Ben blij dat die mensen mij vanmiddag ff meegeholpen hebben, en laten we hopen dat het de aankomende dagen beter gaat, zodat ik hem ook bij de koppel uit het land zelf kan weghalen.
zoals het vandaag ging ben ik super trots, maar tis toch altijd weer afwachten wat hij morgen gaat doen.

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-08 07:29

Mijn oplossing ken je, wij hebben het 4 weken aangezien en er kwam geen verbetering. Jammer voor ons, was een leuke pensionplek, maar het ging gewoon niet.[/quote]

Hey, Nou gister heb ik hem uit de koppel gehaald en op stal gezet. Daar flipte hij even enorm. Dit ging zo'n 15 min. Daarna was meneer rustig en kon ik alles met hem doen. Ik heb heerlijk gereden, ondanks dat de anderen in het achterste land stonden.
Het ging erg goed, nog wel onwennig, maar dat mag.
Ook op de terugweg nd stal ging goed. Geen problemen meer gehad dus ik denk dat het wel goed gaat komen. Hopen dat het vandaag nog zo gaat...
groetjes

mutageen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 10:03

Gewoon laten wennen lijkt mij.

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 14:20

Heel toevallig heeft mijn paard dit dus ook. Toen wij verhuisden probeerde ik haar ook op de poetsplaats te zetten, waar ze de boel compleet op stelten zetten (steigeren, bokken, trappen). Uiteindelijk is ze nu wel gewent, maar ze heeft wel een extreme vorm. Kan bijvoorbeeld niet in de paddock, longeren gaat nooit rustig.
Hoop dat het bij jou alleen een kwestie van wennen is. Geef hem een beetje tijd, hopelijk komt het dan goed.

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-08 15:41

Nou ik heb geen problemen meer, met hem uit de groep halen enz. Ik en de stal eigenaar zitten nu met het volgende probleem. Het land is erg groot, maar mijn paard gedraagt zich als een hengst (PITBULL) Hij probeert alle paarden te pakken en maakt deze vervolgens geheel kapot. Dit heeft ie nooit eerder gedaan. Ik snap dit niet. We hebben hem nu apart staan, maar hij vliegt door de draaden wanneer hij die ene ruin ziet. Weet iemand wat dit is. Ik heb hem nu een muilkorf omgedaan, zodat hij niet kan bijten, want hij heeft al de nodige verwondingen aan de ruin aangebracht. Echt zo zielig, maar wat kan ik hieraan doen. We noemen hem nu de pitbull op stal, maar echt grappig vind ik het niet. Met de andere paarden gaat het goed behalve die 2 ruinen. Snap hier niets van.