Niet links op de trailer willen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Corellaa

Niet links op de trailer willen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 21:04

Hallo!
vaak gaan mijn paarden met zn 2 mee. dus dan laden we ze gewoon zo: Mijn jonge paard links, de andere rechts.

Mijn vos (''de andere'') wilde eerste de trailer niet op.. nu inmiddels een hele tijd verder loopt hij er zonder enig pardon op.
hij moet regelmatig alleen mee, dus ik had vandaag het idee dat we m nu wel links konden laden.
hij liep erin, dus ik dacht hee! dat gaat makkelijk!
op het moment dat ik onder de buis door wilde gaan en mijn pa de stang erachter wilde doen knalde hij naar buiten!
daarna weer erin gegaan, hij liep weer gewoon, nu bleef ik bij m voor staan, maar weer knalde hij eruit..
daarna toch maar rechts geladen omdat het best gevaarlijk werd.

Hebben jullie tips om hem WEL links te laden?

aronneke

Re: Niet links op de trailer willen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 14:46

Dat was bij mijn paard ook altijd het probleem, dus haalde wij aan de achterkant het schot los, en zetten dat dan tegen de rechterkant van de trailer zodat er een grote ruimte links vrij kwam. Paard wegzetten en schot terug. En dat hielp eigenijk wel. Geen idee waarom hij nooit aan de "andere"kan wilde staan Knipoog

Nicoleee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 14:47

Dat probleem had ik ook altijd! Geen idee waarom het zo was, maar hij wou niet aan de linkerkant staan.

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 18:59

Als je hem altijd aan de rechter kant hebt gezet is het best logisch.
Als je een paard alleen steeds aan 1 kant zet, zal hij de andere kant eng blijven vinden.
Dit komt omdat een paard niet hetgene wat aan linker kant van het lichaam is gebeurt, naar de andere kant kan zetten.
Voorbeeld: Je stapt altijd aan de rechterkant van het paard op, hij zal links dan eng blijven vinden omdat hij dat niet kent.

Maar gewoon doorzetten.
In de trailer zetten ookal ga je nergens heen.
Stukje rijden en weer uitladen, dan leert hij het wel.

Hoop dat je een beetje snap waar ik heen wil, beetje moeilijk om uit te leggen.
Zo niet kun je altijd een bericht sturen.

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 14:59

ik snap jullie wel Knipoog

mijn paard ging bij de vorige eigenaar (volgens zeggen) altijd in de vrachtwagen, hij wilde eerst de trailer niet op!

toen hij wel ging, wilde hij alleen rechts. inmiddels loopt hij als een mak lammetje die trailer op, dus we wilde heb gewoon van de week keer links laden, omdat hij vaak alleen mee moet, maar als hij dan stond, en ik wilde m vastmake en mn pa wilde de stang erachter toen schoot hij keihard naar achter, een vluchtreactie..