Probleem met trailer laden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

IKbenEllen

Probleem met trailer laden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 11:06

Een bekende van me heeft een probleem met zijn paard laden. Het paard gaat tot halverwege de klep mee, om dan met een rotvaart achteruit te rennen. Het paard laat zich ook gewoon vallen. Niet echt prettig werken dus

Weet iemand een GOEDE instructeur, die dit probleem ter plaatse (op stal) in de vorm van een cursus / workshop op kan lossen? Paard staat in ZO Brabant.

poiuytreem

Re: Probleem met trailer laden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 11:21

hokke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 11:23

http://www.balinghof.nl of emiel voest of (annemarie van de voort) ???? mailen die weten ook daar in de buurt wel mensen te zitten die dat dan doen
Laatst bijgewerkt door hokke op 30-03-08 11:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Carmen2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 11:24

Wij hadden ook zo'n paard die ook tot halverwege ging en denderde achteruit, en ook soms zo steigeren..
Niets helpte, longeerlijnen, stang of lokken met voer..
Toen hebben we hem een hengstenketting over de neus gedaan en hij probeerde het toen nog 1 keer en sinsdien loopt die er als een braaf paard in ! Lachen
De hengstenketting klinkt misschien zielig, maar dit was voor ons echt de enigste oplossing, want hij liet zich gewoon met het stijgeren achterover vallen, levensgevaarlijk dus.
Ik wouu het toch ff zeggen en misschien heb je hier ook wat aan!
Success..

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 11:29

hokke schreef:
http://www.balinghof.nl of emiel voest of (annemarie van de voort) ???? mailen die weten ook daar in de buurt wel mensen te zitten die dat dan doen

De website klopt niet... Bloos

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 12:36

is het geen manege of zo waar hij staat daar zijn altijd wel mensen die je kunnen helpen?
het is wel zo handig zonder geweld en laat hem zelf de keuze maken, zet hem voor die trailer en kijk hoe hij reageert veel paarden gaan dan met hun hoef over de trailerklep schrapen, laat hem dan met rust en je zult zien dat hij na een paar secondne een negatieven beslissing neemt (achteruit) of positief (stap vooruit) beloon positief en corrigeer negatief Knipoog (zo heb ik het dan geleerd Tong uitsteken ) ook belangrijk: doe het in stapjes probeer het paard niet in een keer door stress of haast het paard te trailer in te trekken. ook zorgen dat de trailer zo licht mogelijk is paarden gaan van nature niet snel een donkere gang in. Het heeft bij ene paard dat ik ken wel gewerkt door het paard zelf de beslissing te latne nemen en te corrigeren of belonen Haha!
heeft hij slechte ervaringen met trailers? misschien dat dat het is? en op internet vind je denk ik wel wat meer over workshops enzo Haha!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 15:16

_nicolle_ schreef:
is het geen manege of zo waar hij staat daar zijn altijd wel mensen die je kunnen helpen?

Er staan wel 50 man die willen helpen het paard te laden, maar goed, niet op de manier die hij zou willen (en ik ook niet), is niet probleemoplossend, maar gewoon paard moet er NU op Knipoog

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 15:22

IKbenEllen schreef:
hokke schreef:

De website klopt niet... Bloos

Edit, heb hem al gevonden: http://www.balingehof.nl/
Thanx!

Deze zitten wel ERG ver van ZO Brabant vandaan Knipoog

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 15:24

[quote="Carmen2"]De hengstenketting klinkt misschien zielig, maar dit was voor ons echt de enigste oplossingquote]

Dit soort dingen zijn allemaal al geprobeerd helaas.

Als ie daarmee gemakkelijk te laden was was er geen probleem geweest. En hij gaat er ook wel op, met veel longeerlijnen en geduw en getrek, maar goed, dat is niet wat je wilt. Je wilt een paard wat er gewoon normaal op loopt.

paardenvero

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 15:27

pff moeilijk je moet het stapje voor stapje doen maarja daar ben je algauw 5 uur per week mee bezig met oefenen

Congeniality

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 15:40

Heb je het al eens geprobeerd door de trailer voor de deur te zetten?
Dan loopt mijn paard er meestal zo in, omdat ze geen andere kant op kan...

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 16:58

IKbenEllen schreef:
Edit, heb hem al gevonden: http://www.balingehof.nl/
Thanx!

Deze zitten wel ERG ver van ZO Brabant vandaan Knipoog

We reizen door heel Nederland en zijn regelmatig in de buurt.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 17:44

monya schreef:
We reizen door heel Nederland en zijn regelmatig in de buurt.

O.k., dat zal ik doorgeven, heb wel goede dingen over jullie gehoord Knipoog

xxKayleigHxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 18:40

er zijn meerdaagse cursussen trailer laden in heel nederland daar zou je heen kunnen gaan met dat paard

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 19:23

xxKayleigHxx schreef:
er zijn meerdaagse cursussen trailer laden in heel nederland daar zou je heen kunnen gaan met dat paard

Dan moet ie dus op de trailer Knipoog

Efrit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 20:45

M'n zus heeft dit probleem ook gehad met haar paard. We hebben een tweepaardstrailer en zij heeft er voor gekozen om haar paard om het tussenschot eruit te halen zodat ze meer ruimte heeft. Nu heeft ze er geen problemen meer mee.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 20:48

Ook dat is al geprobeerd Knipoog
Ze krijgen het paard er wel op hoor, met veel gepluk, maar prettig gaat het niet.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 06:44

Mijn verzorgpaard gaat ook echt de trailer niet op... Is toen ook is iemand bij gekomen maar de tweede keer hebben ze hem moeten smeken weer te komen... (was ook een hele goede). Nu is er nog één manier om hem de trailer op te krijgen maar dat gebruiken ze alleen in noodsituaties: Geen auto ervoor... Maar als dat hem een keer gebeurd is gaat hij waarschijnlijk ook niet meer....

minniemouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 07:01

Ik kan iedereen Annemarie van der Toorn aanraden bij problemen met oa trailer laden. Ik heb zelf een paard die niet de trailer in wilde.
Ben een keer 2 uur bezig geweest. En nu, na een cursus en persoonlijke hulp van Annemarie, want ze kan ook bij jou thuis komen, loopt m'n paard er direct in, zonder twijfel. Hij draaft er nog net niet in maar heb soms het gevoel dat ie er eerder dan ik in staat.
Je moet absoluut hulp hebben van iemand die er let wel: verstand van heeft. En daarna heel veel oefenen. Je paard moet er zelf in willen. En al die mensen die er naast staan en denken dat ze het weten, moet je links laten liggen.
Ik laad nu helemaal alleen, zonder poes pas en geruk en gepluk en heb alleen iemand nodig die de stang erop doet en de klep dicht.
Kijk even bij www.montyroberts.nl

misssixty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 21:06

Mijn paard is ook bij Annemarie geweest.
Bij haar ging het erg goed.
We oefenen nu thuis erg veel en het gaat steeds beter.
Als ik jou was zou ik echt contact met iemand op nemen als Annemarie of Ballingehof.
Verder doe ik het nu met het dualy halster van monty roberts en een longeerlijn.

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 21:10

www.2moons.nl

Petra Vlasblom is ook bij mij geweest.
Mijn pony had echt een trauma aan de trailer omdat ze er als veulen een keer afgevallen is,
Petra lost het heel rustig met vertrouwen op. Heeft bij ons super geholpen! Haha!

horsething

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 19:36

Misschien kun je contact opnemen met 't Balingehof. Zij doen trailer training op locatie.
Zij komen de aankomende maanden nog een paar keer bij mij op stal in brabant om workshops te geven. En na de workshops gaan zij vaak nog naar een volgende locatie voor trailer training of dergelijke.

Groetjes Wendy