Aandacht voor mij, of alleen zoeken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ravado

Aandacht voor mij, of alleen zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-08 17:09

Hoi, mijn paard is altijd heel lief en braaf geweest, maar nu toch eens even een vraagje. Normaal vond hij ons minder interessant dan het hooi, dus bleef hij gewoon dooreten als wij binnenkwamen. Hij liet wel gewoon z'n halster omdoen en zich weghalen bij zn hooi, richting poetsplaats. Wij geven hem na de training een appel; niet uit de hand, maar gewoon in z'n voerbak. Toen waren op een dag de appels op, dus gaven we hem daarvoor in de plaats twee snoepjes (uit de hand uiteraard Knipoog ) Sinsdien vindt hij het helemaal geweldig als wij komen, loopt ons helemaal af te snuffelen en komt om knuffels (of snoepjes) vragen. Vroeger kon het hem niks schelen als we hem eens lekker vertroetelden en stond hij daar een beetje verveeld te staan. Nu kijkt hij iedere keer met gespitste oortjes om en duwt een beetje met zn neus tegen je aan. Als je hem dan een aai geeft gaat hij kauwen?? Ik hoorde dat dit een teken was van ontspanning?

Dus even kort samengevat;
-Kan snoepjes geven uit de hand ervoor zorgen dat hij aanhankelijker wordt?
-Is bovenstaand gedrag (beginnend) schooigedrag?
-En wat betekend het kauwen? (Dit doet hij op de poetsplaats, maar ook tijdens het wandelen)

Alvast bedankt voor je reactie, ik ben benieuwd!

Marigold

Re: Aandacht voor mij, of alleen zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 17:10

ik denk idd dat het om de snoepjes gaat Knipoog
liefde gaat door de maag he.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 17:19

En ik denk dat Marigold helemaal gelijk heeft.
Sommige paarden doen echt ALLES om maar een lekker snoepje te krijgen. Het is toch niet toevallig een haflinger he?? Die zijn denk ik wel de ergste bietsers!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 17:23

Haha, ik denk dat Ravado jullie gewoon leert kennen hoor. Hoelang is hij nou van jullie? Hij begint door te krijgen dat als jullie komen er iets leuks gebeurt Knipoog En hij vind de snoepjes vast ook heerlijk Haha! COmbinatie van dingen dus!

k8mb3rly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 22:52

haha liefde gaat inderdaad door de maag. ik zelf geef mijn paard niet vaak uit de hand snoepjes of appels ect. omdat hij meestal dan gaat happen naar je handen best irri tis gewoon een inhaal hahaha

ravado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-08 17:12

We hebben Ravado nu zo'n drie maanden, en, aerdenhout1, het is geen haflinger (of fjord, shetlander o.i.d) Tong uitsteken .
Het is een grote KWPN-er van 1.71 Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Gelukkig hebben we de keuze gemaakt om hem van stro langzaam naar vlas over te zetten. Toen we zover waren dat het een combinatie van stro en vlas was, vrat ie het stro gewoon op. Hij was ook een beetje dik, maar nu is hij weer lekker aan het werk gezet en is hij weer afgevallen Tong uitsteken

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 17:18

Ach...grote K.W.P.N ers kunnen er ook wat van hoor...bietsen!