Ik zit nu volledig met mijn handen in het haar, ik heb een geweldige haflinger ruin die in juni 3 jaar word. Nu is het zo dat hij met momenten respect voor mij heeft.
Als hij de stal word uitgehaald wacht hij netjes tot zijn halster aan is en ik hem voor wandel.
Hij blijft steeds achter mij aan hobbelen, soms tot bokken toe maar hij laat mij en het touw gerust,
hij komt me dus niet voorbij en hindert mij niet. Ik zou zeggen dat dit beleefdheid is
Ik kan ook fout zijn ... Er zijn zo nog meer van die dingen, als hij zijn eten krijgt gaat hij
voor mij aan de kant en eet pas als de staldeur terug toe is. MAAR ...
Als we buiten gaan wandelen aan het halster dendert hij me zo omver, ik kan hem best
houden maar het is niet aangenaam wandelen, op meneer zijn tempo ...
Ook doet hij dan weer niet altijd zo ...
In bijten is hij ook als de beste, steeds als mijn aandacht naar iets anders gaat [Met iemand praten,
Hoeven uitkrabben, ander paard aaien, ...] kan ik er zeker van zijn dat hij wel eens in m'n arm hapt
of m'n kont ... dit is allesbehalve aangenaam.
Hij is niet onder de indruk van armgewapper, plotse bewegingen oid ...
Even voor de duidelijkheid: ik sla mijn paard NIET !!
Als ik hem een "send" wil geven gaat hij gewoon zijn hoofd naar mij toe draaien ipv van mij
weg te gaan, hij loopt steeds achter me aan als een schoothondje en dan is hij nog
meestal aan het bontje van mijn jas of aan mijn haren aan het frullen.
Is hij gewoon aan het puberen, is hij nu eenmaal "lastig", ... ik weet het niet meer.
Wie kan mij helpen