Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
fjorda schreef:Ik heb wel eens gezien dat ze paarden die stijgeren aan de longeerlijn vast maken, deze aan de voorkant van de trailer om de stang heen doen en zo als het waren het paard naar binnen takelen. Het paard kan op deze manier niet omhoog alleen naar voren, werkt als een trein. Misschien kan iemand die bekend is met deze methode hem beter uitschrijven, want ik weet niet precies meer hoe ze de longeerlijn vast maakte. Succes ermee!!
fjorda schreef:Ik heb wel eens gezien dat ze paarden die stijgeren aan de longeerlijn vast maken, deze aan de voorkant van de trailer om de stang heen doen en zo als het waren het paard naar binnen takelen. Het paard kan op deze manier niet omhoog alleen naar voren, werkt als een trein. Misschien kan iemand die bekend is met deze methode hem beter uitschrijven, want ik weet niet precies meer hoe ze de longeerlijn vast maakte. Succes ermee!!
ze liep er zo weer in en uit, met Natural horsemanship trouwens (zo heb ik er kennis mee gemaakt) Lise81 schreef:Heb je sinds die ene keer het paard niet meer op de trailer gezet? Hoe gaat het als je van huis weg gaat, wie helpt jou dan en hoe gaat het dan?
Kan je niet (de trailer bijvoorbeeld in de wei zetten en dan) iedere dag even oefenen?
Zoek ook hulp van een ervaren, deskundig en geduldig persoon en trek de hele dag voor uit om te oefenen.
Als hij het rijden in de trailer helemaal niet leuk vind kan dat de rede zijn dat hij er niet meer in wil. Maak het voor hem zo aangenaam mogelijk. Zorg ervoor dat de bodem en klep niet glad zijn, beetje stro op de grond. Zorg voor voldoende licht in de trailer ('s avonds is dat lastiger). Hang hooi in de trailer zodat hij iets te knabbelen heeft.
Zorg er ook voor dat je heel voorzichtig rijdt, zeker optrekken/afremmen en de bochten.
En ga in het begin gewoon een stukje rijden (15 min.) in een rondje, dus gewoon naar huis.
Ipv naar de ponyclub kan je ook iemand zoeken die bij jou les komt geven.
Je schrijft dat je niks meer kan leren, maar dat is natuurlijk niet waar! Je kan naast het rijden meer aan grondwerk gaan doen, dat kan ook helpen bij dit trailer-probleem.