Hé baasje... Fijn je te zien (!)(!)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ikdeliefsteh

Hé baasje... Fijn je te zien (!)(!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-08 11:13

He bah.. Vandaag kom ik bij mijn 4 shetlanders.. 1 deed nog leuk, dat is de állerkleinste van 71 cm, die is zo mak als een lam.. De ander van 1.02 kent alles al enzo.. En deed net alsof hij NIKS kende.. Boos! Ze renden steeds rondjes en daagden mij uit.. Toen kwam de jongste, van 2 eraan.. Draait de kont naar mij toe en geeft een bok, ik heb hem meteen een flinke tik op zijn bil gegeven! Toen die van 73 cm.. Die valt mij gewoon aan!! Ik heb hem ook een tik op zijn hals gegeven.. Ik heb ze hooi gegeven en 1 voor 1 gepakt om te poetsen.. Dat ging gelukkig wel goed Haha! Ik denk zelf dat het door de wind komt..

Wat denken jullie?
groetjes

capopjekop

Re: Hé baasje... Fijn je te zien (!)(!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 11:16

Dat kan goed, met dit weer zijn ze soms wat frisser en mss hadden ze wel gewoon zin om te spelen. Maar ik was er niet bij dus weet ook niet of ze bokten om te spelen of gericht op jou.

Ikdeliefsteh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-08 11:20

capopjekop schreef:
Dat kan goed, met dit weer zijn ze soms wat frisser en mss hadden ze wel gewoon zin om te spelen. Maar ik was er niet bij dus weet ook niet of ze bokten om te spelen of gericht op jou.

Het was bij 1 gericht op mij.. Ik heb wel met ze gespeeld in de binnenbak en dan is er niks aan de hand Knipoog Maar in de wei.... Frusty

xandra88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 12:16

Op dit moment zijn veel paarden een beetje uit hun doen door het weer. Zeker de wind zoals je zelf al zegt speelt hier een belangrijkere rol. De volgende keer als je komt en het is beter weer zul je zien dat ze weer net zo zullen reageren op je als voorheen.

poiuytreem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 14:09

ik weet natuurlijk ook niet precies hoe het is gegaan ik heb het immers niet gezien. Maar als ik dit zo hoor denk ik niet dat dit alleen door 'de wind' zal komen. Het is niet normaal dat je pony naar je bokt en dat de andere pony je aanvalt.
Geen enkele pony zal dit bij je doen als ze jou zien als hun leider ongeacht of ze wat van slag zijn door het weer.
Misschien komt hun frustratie eerder naar boven met dit weer, als het weer er iets mee te maken heeft.

Moestie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 19:15

Het zijn soms net kleine kinderen. Die zijn bij stormachtig weer ook drukker. Ze dagen je wel flink uit, maar jij moet natuurlijk altijd de baas blijven.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 09:57

poiuytreem schreef:
ik weet natuurlijk ook niet precies hoe het is gegaan ik heb het immers niet gezien. Maar als ik dit zo hoor denk ik niet dat dit alleen door 'de wind' zal komen. Het is niet normaal dat je pony naar je bokt en dat de andere pony je aanvalt.
Geen enkele pony zal dit bij je doen als ze jou zien als hun leider ongeacht of ze wat van slag zijn door het weer.
Misschien komt hun frustratie eerder naar boven met dit weer, als het weer er iets mee te maken heeft.

Ook mijn idee.

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 16:07

Inderdaad, het zal niet alleen door de wind komen denk ik.
Maar even goed op hun flikker geven als ze uihalen, zouden ze bij mij nooit mogen flikken. Knipoog Dus denk dat je zo wel goed gehandeld hebt

Ikdeliefsteh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-08 16:37

Renee__ schreef:
Inderdaad, het zal niet alleen door de wind komen denk ik.
Maar even goed op hun flikker geven als ze uihalen, zouden ze bij mij nooit mogen flikken. Knipoog Dus denk dat je zo wel goed gehandeld hebt

Dankje Knipoog Daar krijg ik weer wat moed van..
De rest ook thnx,

Pinkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 13:42

ik denk dat het ook door hetw eer komt, maar misschien waren ze zelf net aan het "spelen" en namen ze je dat kwalijk dat je er tussen kwam ofzo? Lachen

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 13:46

van koud weer worden paarden over t algemeen wel frisser. maar aanvallen, gericht trappen etc zou ik maar goed afstraffen inderdaad, want dat mag gewoon niet./ jij hoort de leider te zijn...