Ik vind het dood eng echt waar.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Ik vind het dood eng echt waar.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 13:11

Als ik bij mijn paard kom en hij staat achter in de wei dan fluit ik altijd 2 keer, hij hoort mij dan kijkt nog eens goed en ja ze is het denkt hij dan.Soms heeft hij geen haast, maar vanmorgen draaide hij zich met een ruk om en kwam heel hard aan gerend.Ik vind dat niks want het is erg glad,vinden jullie het eng of niet?

juval

Re: Ik vind het dood eng echt waar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 13:15

ben je bang dat je paard valt, of dat hij over je heen dendert?

meestal weten paarden prima hoe ze op tijd moeten stoppen hoor (evt, met sliding al of niet voor de lol).
Ze vallen niet zo gauw denk ik, heb ik in ieder geval met volwassen paarden nog niet vaak gezien.

arnjojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 13:18

Aan de ene kant zou ik aan mezelf gaan twijfelen. Ben ik dan al zo lang niet geweest Knipoog haha nee maar het lijkt mij heel fijn als je paard zo snel bij je wil zijn Lachen aan de andere kant zou ik het wel eng vinden dat er iets is of is geweest waarom hij zo reageert of dat hij misschien hard op zijn snuffert gaat. Maar ik zou met mijn stem proberen hem/haar rustiger te laten lopen en dan maar afwachten.

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 13:24

juval schreef:

meestal weten paarden prima hoe ze op tijd moeten stoppen hoor (evt, met sliding al of niet voor de lol).
Ze vallen niet zo gauw denk ik, heb ik in ieder geval met volwassen paarden nog niet vaak gezien.

nou die van mij heeft ooit eens een verkeerde inschatting gemaakt. Het was toch gladder dan ze dacht. Ze kon niet meer op tijd stoppen en wilde toen over het ijzeren hek heen springen. Maar ze schatte het ook nog verkeerd in. Ze kwam toen op een of andere manier verkeerd uit en nam het hek mee. Het meisje dat haar buiten heeft gezet had net het pech dat ze onder het hek kwam. Gelukkig is dit goed afgelopen. Een week met krukken en daarna weer rustig aan beginnen met belasten. Paard had gelukkig ook maar een paar schaafwonden.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 13:55

ai, dat klinkt erg pijnlijk... gelukig is het goed afgelopen!

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 14:48

Mij lijkt het wel eng ja, misschien wel onzin, maar het lijkt dan net alsof ie over je heen dendert idd. ^^ Gelukkig komen ze bij mij in stap of een rustig drafje naar me toe... Of helemaal niet Tong uitsteken Lopen ze juist weg... XD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 14:50

Mijn vz-paarden zijn soms ook enthousiast, dan heb ik er welgeteld 6 die op de af komen galloperen. Dan blijf ik toch altijd zo staan dat ik weg kan duiken als er een is die een inschattingsfout maakt Nagelbijten / Gniffelen Maar tot nu toe is het altijd goed gegaan. Ben niet bang dat ze uitglijden ofzo, dat gebeurd niet zo snel.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 14:58

als die van mij in de wei staat kijkt ze wel even op als ik aankom... maar dan gaat ze lekker verder grazen, ze zal nooit eens uit zichzelf naar me toekomen. Ik moet haar altijd gaan halen. dan blijft ze wel staan gelukkig.

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 14:59

ik ga ook niet aan de kant. Als ze heel hard aankomen gegalopeerd(dat doen ze meestal)dan roep ik voor die tijd al wel van hohooo. Meestal luisteren ze ook wel. Sinds dat het dus een keer mis is gegaan hebben we een lint ongeveer 5 meter voor de hek gemaakt zodat je een soort sluis krijgt.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 15:53

Ik ben echt bang dat hij een keer goed onder uit gaat,en dat er dan iets an de hand is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 15:57

Maar dat kan altijd gebeuren, zelfs als je hem in stal zou zetten zou hij zich vast kunnen rollen en er ook ernstige verwondingen aan overhouden.

Ik snap je angst wel hoor, wat dat betreft zijn het net je kinderen en je wilt niet dat ze iets overkomt. Ik denk dat je er niet te veel bij stil moet staan. Anders maak je jezelf alleen maar gek ermee Lachen

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 15:58

wat wil je er dan aan doen?
als hij ergens van schrikt kan hij ook een sprintje trekken...

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 16:02

volgens mij moet je er gewoon niet te veel bij na gaan denken. Overal en op elk tijdstip kan er iets gebeuren.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 18:29

Als je paard echt zo'n lomperd is en het land erg nat, zou ik hem op dergelijke dagen in een kleiner stukje neerzetten zodat hij niet zoveel vaart kan maken. En er zelf bij nadenken of je hem roept, of op hem afloopt zodat hij geen sprintje hoeft te trekken.

Showjumpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 19:37

arnjojo schreef:
Aan de ene kant zou ik aan mezelf gaan twijfelen. Ben ik dan al zo lang niet geweest Knipoog haha nee maar het lijkt mij heel fijn als je paard zo snel bij je wil zijn Lachen aan de andere kant zou ik het wel eng vinden dat er iets is of is geweest waarom hij zo reageert of dat hij misschien hard op zijn snuffert gaat. Maar ik zou met mijn stem proberen hem/haar rustiger te laten lopen en dan maar afwachten.

haha daar ben ik het mee eens.
dat is toch juist mooi als tie naar je toekomt?
maaar je hoeft er nie bang voor te zijn dat tie niet snel genoeg stopt.
want een paard weet precies de grenzen wanneer die moet stoppen. ( meestal dan ) xD

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 21:40

paarden zijn slim hoor,en hij weet drommels goed of het glad is of niet.

gewoon lekker laten gaan en als je niet wilt dat hij zo hard naar je toe komt rennen dan ga je de volgende keer naar hem toe zonder te fluiten? Knipoog

gaat nog steeds goed in de weide met hem?
en de shetten,staan die er ook nog steeds?

Liedje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 22:21

Je kan ook proberen niet te fluiten en gewoon naar hem toe lopen? Hoef je ook niet bang te zijn.. misschien wat meer werk..maar toch Knipoog

plotie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 09:38

juval schreef:

Bij ons worden de paarden uit de stal gelaten en lopen ze allemaal samen naar de weide, en het was ook glad, een stuk of drie paarden gleden wel 5 meter op hun zij door de weide. gelukkig nergens tegen de draad aan of in de sloot achter de draden.

12sterre34

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 20:55

mhollander schreef:
juval schreef:

nou die van mij heeft ooit eens een verkeerde inschatting gemaakt. Het was toch gladder dan ze dacht. Ze kon niet meer op tijd stoppen en wilde toen over het ijzeren hek heen springen. Maar ze schatte het ook nog verkeerd in. Ze kwam toen op een of andere manier verkeerd uit en nam het hek mee. Het meisje dat haar buiten heeft gezet had net het pech dat ze onder het hek kwam. Gelukkig is dit goed afgelopen. Een week met krukken en daarna weer rustig aan beginnen met belasten. Paard had gelukkig ook maar een paar schaafwonden.
Meestal als ze een schuiver hebben gemaakt passen ze daarna wel extra goed op hoor. Ik zou je paard lekker paard laten zijn, ze kunnen best voor zichzelf uitkijken, dat hoef jij niet voor ze te doen (als jij op hem rijd natuurlijk wel maar daar gaat het nu niet over).