Paard kort andermans manen in tijdens spelen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lynn_Joy

Paard kort andermans manen in tijdens spelen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 13:02

Hoi,

Sinds kort hebben we een shetlader erbij, we hadden al 2 kleinere shetjes. Nou houden ze erg van spelen vooral de nieuwe samen met de oudere kleine shet. Maar tijdens het spelen kortwiekt hij de manen van de ander. Hij had eerst hele lange manen maar ze springen nu bijna omhoog, ziet er niet uit en is erg lelijk, ze spelen zo ie zo altijd erg hard met zijn tweeen, degene met de korte manen heeft nu ook al wonden gehad. in zijn hals heeft hij ook kale plekken van het spelen, nu vind ik dat niet zo erg. Maar zijn manen vind ik zo zonde.

Van de zomer krijgen ze alle 3 een muilkorf om dus hebben we er dan geen last van maar wt kan ik er nu tegen doen, ik zat aan antibijt te denken maar als jullie nog iets beters weten graag.

Judje

Re: Paard kort andermans manen in tijdens spelen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 15:27

Zelf vind ik anti-bijt goed genoeg werken.
Wat een mega ranzige stinkzooi is dat zeg!
Ik heb 1 (de 1e keer) de fout gemaakt het in stal op te spuiten, nog niet eens veel, maar ik ging bijna over mijn nek van de stank!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 15:57

Ik denk ook dat anti-bijt wel goed zal werken! Lijkt me dan niet lekker om dan nog op de manen van de ander te kauwen Tong uitsteken.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 17:28

Trouwens, dat zit ik me nu pas te bedenken (gelukkig beet mijn pony alleen in de staart van mijn paard en niet in zijn manen): het lijkt me niet fijn voor beide weidegenootjes (de schuldige en onschuldige) om met het ingespoten paard te gaan knuffelen bij de schoft enzo.
Maar misschien dat bij niet te veel gebruik en puur op de manen er geen probleem hoeft te zijn.

Winegum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 17:53

Bij ons in de wei hebben we er ook eentje die de staart opeet. Dus ik spray er altijd anti-bijt in en dat werkt goed! Maar je moet het wel blijven sprayen, anders beginnen ze er op een gegeven moment weer aan. Knipoog

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 17:56

Een buurvrouw van mij smeer er teer in (ook bij de schimmel Haha!) Dan blijven ze er goed vanaf. Maar ik ken ook iemand die sambal gebruikte (en of ze dat geen 2e keer deden Haha!), welliswaar tegen het bijten van de stal, maar dat lijkt me niet veel uitmaken.

lynn_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 18:48

Ik heb anti bijt gekocht en ga dat maar even proberen. misschien laat hij het daarna wel zitten. wel jammer want dan kan die andere shet ook niet meer echt goed met hem spelen en hun 2 spelen wel altijd zo lief samen. Maar ga het gewoon maar eens proberen kan altijd weer stoppen.

Cin_penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 21:45

anti bijt spul is goed hoor en het kan ook dat als je paard niet genoeg ruw voer krijgt dat ze dan aan manen gaan knabbelen enzo

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 21:46

klein beetje tijgerbalsem in de manen doen. Vinden ze echt niet lekker!

lynn_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-08 11:21

Ik heb nu dat antibijt besteld maar het is nog niet binnen, waar kan ik naders alvast dat tijgerbalsem kopen?

En volgens mij knabbelt hij niet aan zijn manen het is echt onder het spelen, ze spelen echt heel erg hard en hij heeft ook kale plekken op de rest van zijn lichaam. En zo ie zo krijgt hij onbeperkt hooi.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 11:25

gewoon bij de drogist