Hoe lang laten wennen, voordat je ze bij elkaar zet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

juutjeC

Hoe lang laten wennen, voordat je ze bij elkaar zet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 22:43

Hallo,

Wij hebben sinds vorige zomer een pony met 2 geiten op onze wei lopen, een hele weg bewandeld om haar vertrouwen te krijgen en nu hebben we dit weekend nog een pony met 2 geiten erbij gekregen.

Het zijn allebei merries. Ze zijn 4 en 19 jaar oud. We hebben ze nu apart gezet, maar ze gillen naar elkaar en de pony die er het eerst was, is een beetje van slag en jaloers, erg obstinaat dus. (dat is de jongste)

We willen ernaar toe, dat ze uiteindelijk bij elkaar op de wei komen te staan. Kan iemand een tip geven, hoe we dit het beste kunnen aanpakken, zonder meteen naar Utrecht te hoeven??? Haha!

Tnx

Casarell

Re: Hoe lang laten wennen, voordat je ze bij elkaar zet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 22:47

Je zal niet gelijk naar Utrecht hoeven hoor..
Toch komt er een moment dat ze het even moeten uitvechten voor de rangorde..

Normaliter is de oudste merrie de baas.. en zal de jongere in moeten schikken.. en er kan best een klap vallen, maar doorgaans zien deze er harder uit dan het is..

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 00:44

Gewoon meteen bij elkaar zetten! Als ze gewend zijn bij andere paarden te staan zullen ze elkaar nooit helemaal verrot schoppen. Niet te voorzichtig zijn met je ponys Haha!

juutjeC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 07:42

Hinke schreef:
Gewoon meteen bij elkaar zetten! Als ze gewend zijn bij andere paarden te staan zullen ze elkaar nooit helemaal verrot schoppen. Niet te voorzichtig zijn met je ponys Haha!

Dank jullie voor de reacties, maar ze zijn dus allebei niet gewend om bij andere pony´s te staan op de wei.

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 07:47

Ik zou ze niet meteen bij elkaar zetten, maar wel naast elkaar, zodat ze aan elkaar kunnen ruiken. Na een weekje ofzo zou ik ze bij elkaar zetten. En idd, er zullen zeker klappen vallen, maar da's normaal. Knipoog

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 09:05

Ik ben het eens met wat grrr zegt... Je kan ze het best eerst aan elkaar laten wennen. En er zal idd eerst een 'gevecht' om de rangorde zijn, maar dat is niet zo heel erg... Je moet ook weer niet te voorzichtig zijn Tong uitsteken. Het is de natuur...

juutjeC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 10:59

evdpanne schreef:
Ik ben het eens met wat grrr zegt... Je kan ze het best eerst aan elkaar laten wennen. En er zal idd eerst een 'gevecht' om de rangorde zijn, maar dat is niet zo heel erg... Je moet ook weer niet te voorzichtig zijn Tong uitsteken. Het is de natuur...

Ja, we gaan het zo ook maar doen. Ik laat nog wel weten hoe het is afgelopen Verdrietig

Allemaal bedankt!

LarissaenA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 12:21

je zou kunnen proberen om er gewoon een keertje voor het weiland van de ander gaan staan met de ene pony en dan kijken wat er gaat gebeuren als het goed gaat kijken hoe het gaat in het weiland en als het niet gaat even wachten en dan vaak op nieuw proberen.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 16:29

Ik heb ze nooit eerst aan elkaar laten wennen met hekken ertussen enzo. Gewoon hups bij elkaar en we zien wel hoe het gaat.